Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Wynik EBIT i EBITDA diametralnie wyższy w spółce mPay
Rafał Szpręgiel
Rafał Szpręgiel 16.05.2024 14:10

Wynik EBIT i EBITDA diametralnie wyższy w spółce mPay

Płatność zbliżeniowa
fot. materiały prasowe

mPay, czyli przewodnia polska aplikacja, umożliwiająca cyfrowe płatności, skutecznie realizuje strategie wzrostu. Wyniki EBIT (zysk operacyjny, czyli zysk przed odliczeniem podatków i odsetek) oraz EBITDA (zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych oraz amortyzacji rzeczowych) pokazują, że w stosunku do wyniku z pierwszego kwartału 2023 roku wzrost jest zdecydowany. Ponadto mają zostać udostępnione karty debetowe Visa mPay oraz nowe plany subskrypcyjne dla aktywnych użytkowników w ramach programu Early Adopters, a ich nowym ambasadorem marki został były reprezentant Polski w piłce nożnej Jakub Błaszczykowski.

Jakie zmiany zaszły w spółce mPay w ciągu pierwszego kwartału 2024 roku?

Marka mPay w pierwszym kwartale 2024 roku prężnie wdrażała strategie transformacji w superaplikację fintechową. Miniony kwartał w spółce oznaczał liczne usprawnienia, niezbędne poprawki oraz nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej mPay. Ponadto poszerzony został portfel oferowanych towarów i usług, niezmiennie realizując wytyczony kierunek rozwoju w stronę multiplikacji do zarządzania finansami osobistymi oraz w zaufanego partnera biznesowego.

I kwartał 2024 roku upłynął na konsekwentnej realizacji założeń strategii przemiany w FinTech. Te działania zaowocowały podpisaniem kilku ważnych umów np. z platformą do zarządzania finansami żłobków i przedszkoli LiveKid czy wdrożeniem przekazów pieniężnych z USA i Wielkiej Brytanii z US Money Espress i EasySend. mPay rozszerzył również portfolio usług w głównym biznesie, czyli wdrożył do aplikacji możliwość zakupu biletów POLREGIO - mówi Andrzej Basiak, Prezes Zarządu mPay.

GUS wydał komunikat. Tyle wyniosła inflacja w kwietniu

Strategia spółki opłacała się. Nowym ambasadorem został były kapitan reprezentacji Polski

Z końcem pierwszego kwartału tego roku aplikacja liczyła 1,51 milionów użytkowników, tym samym mPay zrealizował jedno z kluczowych założeń przyjętej strategii, polegające na udostępnieniu wybranym użytkownikom karty debetowej oraz udostępnieniu na specjalnych warunkach pakietów subskrypcyjnych, opracowanych z myślą o zapewnieniu użytkownikom dodatkowych możliwości i potrzebnych usprawnień.

Warto również dodać, że ambasadorem spółki mPay został były kapitan polskiej reprezentacji w piłce nożnej – Jakub Błaszczykowski, którego obecność ma zwiększyć rozpoznawalność marki i tym samym wzbudzić do niej zaufanie potencjalnych klientów.

W pierwszym kwartale 2024 roku zachowaliśmy intensywne tempo rozwoju, które było zauważalne już w zeszłym roku. To pozwala mi sądzić, że w kolejnych miesiącach mPay powtórzy imponujące wyniki z pierwszego kwartału, a nawet je powiększy. Jednym z powodów takiego myślenia jest karta debetowa, która w najbliższym czasie zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom. Karta sprawi, że aplikacja stanie się dobrą alternatywą dla aplikacji bankowych czy też innych jak PayPal opartych na koncie przedpłaconym, a tym samym zwiększy przychody samej spółki - dodaje Andrzej Basiak.

Rezultat działań spółki mPay w procentach i plany na przyszłość

Jak wzrost spółki mPay prezentował się procentowo? Obrót transakcyjny TTV (Total Trasnsaction Value) w pierwszym kwartale 2024 roku wyniósł 17,5 miliona złotych, co oznacza wzrost o 19,9% w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku. Przychód księgowy wyniósł 8,6 miliona złotych w analogicznym okresie 2024 roku w odniesieniu do 8,96 złotych w pierwszym kwartale zeszłego roku. Zysk EBIT równa się 0,21 milionom złotych, będąc wyższy procentowo 0 89,34% od wyniku pierwszego kwartału 2023 roku, natomiast zysk EBITDA było to 0,39 miliona złotych, wykazujący wzrost o 40,9% wobec analogicznego okresu 2023 roku.

mPay dalej ma zamiar rozwijać portfolio produktów, zarówno dla użytkowników aplikacji, jak i partnerów B2B oraz chce aktywnie realizować strategię budowania świadomości marki pośród użytkowników.