Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > AliExpress otwiera sklepy stacjonarne. Powstaną również w Polsce
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 14.11.2019 01:00

AliExpress otwiera sklepy stacjonarne. Powstaną również w Polsce

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

AliExpress rusza z ekspansją

AliExpress to jedna z największych firm działających w branży e-commerce na świecie. Sklep internetowy, który jest częścią grupy Alibaba, planuje poszerzyć swoją działalność i podbić europejski rynek. AliExpress już teraz jest w wielu krajach jednym z najpopularniejszych serwisów handlowych. Jak podaje cyfrowa.rp.pl, teraz firma chce postawić także na handel tradycyjny. Latem otwarto pierwszy europejski salon AliExpress w Madrycie, o powierzchni 740 mkw. Klienci mogą podziwiać niemal 1 tys. produktów ponad 60 marek.

AliExpress otworzy sklep w Polsce?

Warto zaznaczyć, że produkty można podziwiać, ponieważ zamówienia będą nadal składane online. Jednak możliwość zobaczenia produktu na własne oczy, zanim klient zdecyduje się na zakup online oraz tygodnie dostawy to bardzo kusząca i komfortowa perspektywa dla konsumentów. Szczególnie dla osób, które do robienia zakupów w sieci mają uprzedzenia np. przez złe doświadczenia i nadal czują dystans do tej formy shoppingu. Przedstawiciele AliExpress zapowiadają, że niedługo otworzą kolejny sklep stacjonarny, jednak nie podano lokalizacji. Oprócz Hiszpanii inne ważne rynki dla AliExpress to Rosja i Polska, więc w tych krajach można się spodziewać otwarcia kolejnych sklepów stacjonarnych.

Internet to przyszłość handlu

Coraz więcej firm internetowych decyduje się na poszerzanie swojej oferty poprzez wejście na rynek handlu tradycyjnego. Jak podaje cyfrowa.rp.pl, takie działania prowadzi Amazon, Zalando czy grupa Alibaba, do której należy AliExpress. Zdaniem ekspertów jest łączenie dwóch modeli sprzedaży może być bardzo efektywne. Jednak specjaliści nie mają wątpliwości, że to internet jest w tym momencie motorem napędowym rynku i to tam będzie dalej rozwijał się sektor handlowy. Co nie oznacza, że sklepy stacjonarne i galerie handlowe znikną - jednak ich znaczenie będzie po prostu maleć.