AliExpress rzuca rękawicę InPostowi. W rok postawi 8 tys. automatów
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jakie plany względem polskiego rynku ma AliExpress
-
Z kim współpracuje w Polsce
-
Ile paczkomatów posiada InPost
AliExpress wygryzie InPost? Plany są ambitne
AliExpress wchodzi z impetem na polski rynek. Tania platforma sprzedażowa, która podbiła serca Polaków kilka lat temu, zamierza ułatwić klientom odbiór przesyłek. I zrobi to w tempie ekspresowym.
Pierwsze maszyny do odbioru paczek AliExpress pojawiły się już w Warszawie. Wiadomości Handlowe donoszą, że za ich uruchomienie odpowiada firma logistyczna Cai Niao, która od lat współpracuje z twórcą AliExpress - Grupą Alibaba.
Nowe maszyny przypominają znane nam paczkomaty InPost tylko kształtem. Urządzenia AliExpress mają kolor niebieski i są dużo mniejsze . Jednak ze specyfikacji dla potencjonalnych najemców miejsca pod paczkomaty wynika, że można je rozbudowywać.
Dzięki własnym maszynom AliExpress chce skrócić czas oczekiwania na przesyłki z Chin oraz obniżyć koszty ich transportu. Do tej pory partnerem logistycznym AliExpress był InPost. Podmioty współpracowały ze sobą od końca 2019 r.
Tysiące niebieskich maszyn AliExpress do końca 2022 r.
Jednak AliExpress od dawna zaznacza, że zamierza rozwijać własną sieć logistyczną, aby skutecznie podbijać rynek europejski. W pierwszym etapie pojawi się 300 paczkomatów w samej Warszawie. Do końca 2022 r. AliExpress chce postawić 8 tys. tego typu urządzeń w całej Polsce.
Dla porównania lider w segmencie dostaw - InPost , który jako pierwszy przerwał monopol usług pocztowych, posiada 11 tys. paczkomatów. Taki wynik osiągnął dopiero po 12 latach działalności. AliExpress zamierza powtórzyć ten sukces w zaledwie rok.
Obecnie chińska spółka poszukuje gruntów i powierzchni, na których mogłaby ustawić swoje paczkomaty. Pomaga jej w tym firma Świat Przesyłek. W centrum jej zainteresowania znajdują się wolne przestrzenie zlokalizowane w pobliżu dużych osiedli, galerii handlowych, punktów usługowych, a także na terenie parkingów i stacji benzynowych.
„Ten innowacyjny system przyciągnie do Twojego lokalu więcej ruchu, może to być nawet wzrost rzędu 30 proc. Każde urządzenie jest monitorowane i ochranianie, co zapewnia dodatkowy system zabezpieczenia lokalu przy którym stoi nasze urządzenie”, czytamy w komunikacie, który ma zachęcić kontrahentów do współpracy.
AliExpress to chiński serwis sprzedażowy, który zadebiutował w 2010 r. Wirtualne Media donoszą, że z platformy korzysta ponad 720 mln użytkowników miesięcznie. W 2018 r. roczny zysk koncernu Alibaba wynosił ponad 11,95 mld dolarów.
Według ustaleń Pulsu Biznesu AliExpress jest internetowym portalem sprzedażowym, który odgrywa największą rolę na polskim rynku. Zakupy robi tam ponad 5 mln Polaków. Gary Topp, szef AliExpress w Europie Środkowej i Wschodniej, przyznał, że w dobie pandemii klienci wykazują zwiększone zainteresowanie produktami z kategorii wyposażenie i wystrój domu. Ogromną popularnością cieszą się także urządzenia do sprzątania, ekspresy do kawy oraz rzecz jasna środki ochronne takie jak maseczki czy rękawiczki.