Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Chaos prawny coraz większy. Na szczęście powstało darmowe rozwiązanie dla pogubionych w nowych przepisach
Maria Glinka
Maria Glinka 22.06.2020 02:00

Chaos prawny coraz większy. Na szczęście powstało darmowe rozwiązanie dla pogubionych w nowych przepisach

"Allex" - proste opracowanie skomplikowanych przepisów tarcz antykryzysowych
Facebook/Allex

„Allex” pomoże odnaleźć się w gąszczu przepisów

Witryna „Allex” powstała, aby ułatwić Polakom zrozumienie zapisów czterech tarcz antykryzysowych. Jest to usługa opracowana przez renomowaną krakowską kancelarię Bogdan Choduba Adwokaci Doradcy Podatkowi oraz Holding 1, specjalisty od praktycznej wiedzy o przedsiębiorczości. Wszystko zaczęło się od strony internetowej, a teraz wystartowała także aplikacja „Allex”, którą można zainstalować na telefonie komórkowym.

Usługa oferuje szeroką pomoc w zakresie prawnym – poradniki, podpowiedzi, formularze i instrukcje krok po kroku dla wszystkich, którzy korzystają z rządowego wsparcia: osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych, mikroprzedsiębiorców czy dużych spółek kapitałowych – podaje biznes.wprost.pl.

„Allex” – spersonalizowana i darmowa aplikacja dla każdego

Dostęp do aplikacji „Allex” jest całkowicie bezpłatny. Użytkownicy mogą bez ograniczeń korzystać z dostępnych rozwiązań - a tych jest naprawdę sporo. Usługa „Allex” jest na bieżąco aktualizowana o nowe elementy tarcz antykryzysowych, ilustrowane poradniki czy formularze wniosków. Dzięki niej użytkownik ma także możliwość delegowania zadań współpracownikom, ma dostęp do informacji z intuicyjną wyszukiwarką i aktów prawnych w pełnym brzmieniu.

Dużym ułatwieniem jest wyprofilowanie aplikacji pod kątem regionalnym – na użytkowników czekają szczegóły dotyczące zasad ubiegania się o dofinansowanie unijne czy lokalne. Dla przykładu: najemcy warszawscy mogą uzyskać informacje na temat korzystania z obniżki czynszów, a przedsiębiorcy z Małopolski znajdą w „Allex” instrukcje, jak otrzymać bony rekompensacyjne od Centrum Przedsiębiorczości. Jednak branżowe wsparcie, wykraczające poza przepisy tarczy antykryzysowej, to opcja dodatkowo płatna – 20 zł w za miesiąc.

Aplikacja „Allex” to usługa spersonalizowana – na początku instalowania usługi użytkownik wybiera interesującą go branżę. Dzięki temu informacje są odpowiednio filtrowane, a beneficjent nie gubi się w gąszczu niedotyczących go przepisów.

„Allex” cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców

Aplikacja „Allex” została opracowana w odpowiedzi na duże zainteresowanie strony internetowej uruchomionej wcześniej przez jej twórców. „Podjęliśmy decyzję o uruchomieniu takiej komunikacji, aby jak najszybciej odpowiedzieć na prawdziwy głód informacji” – tłumaczył Bogdan Chudoba. „Osiągnięta popularność witryny – mierzona liczbą czytelników, spędzonym na niej czasem, udostępnieniami, interakcjami, w tym komentarzami na fanpage’u i kierowanymi do nas zapytaniami – potwierdza, że była to decyzja słuszna” – oceniła Magdalena Prendota, dyrektor operacyjny „Allexa”.

Na ten moment z „Allexa” najczęściej korzystają osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (39 proc.). Następnie plasują się przedstawiciele sektora MŚP. Na zainstalowanie „Allexa” decyduje się też coraz więcej osób prowadzących biura rachunkowe. 80 proc. użytkowników korzysta z „Allexa” poprzez aplikację.

Skąd tak duże zainteresowanie? Prawdopodobnie z powodów finansowych, ponieważ mikro i małe przedsiębiorstwa zazwyczaj nie mogą pozwolić sobie na kosztowną usługę prawną. „Już niebawem prawnik w smartfonie stanie się faktem i normą” – wyznała Magdalena Prendota.