Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Pełen emocji list pracowników Amazona do Jeffa Bezosa. Proszą o zmiany, które wydawałby się być normą
Maria Glinka
Maria Glinka 01.05.2020 02:00

Pełen emocji list pracowników Amazona do Jeffa Bezosa. Proszą o zmiany, które wydawałby się być normą

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Amazon ukrywa liczbę zakażonych pracowników?

Pracownicy Amazona skierowali list do szefa Jeffa Bezosa, w którym nie szczędzą słów krytyki wobec praktyk podejmowanych przez amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe. Zatrudnieni „krytycznie oceniają (…) ukrywanie skali zachorowań w sieci logistycznej”, ponieważ stwarza to duże ryzyko dla zdrowia i życia osób pracujących w firmie. Oczekują zatem, ze Amazon wyjawi procedury wykrywania i zgłaszania przypadków koronawirusa oraz opublikuje listę potwierdzonych i prawdopodobnych przypadków zarówno infekcji, jak i zgonów – podają serwisy.gazetaprawna.pl.

Sygnatariusze listu uważają, że Amazon niesłusznie uznał siebie za firmę, której działalność ma kluczowe znaczenie w czasie pandemii. Ponadto, uskarżają się na masowe zwolnienia i odbieranie głosu tym pracownikom, którzy otwarcie przeciwstawiają się bieżącej polityce spółki. „Wzywamy do zaprzestania tych praktyk” – grzmią w oświadczeniu.

Wyższe pensje i zmiana strategii Amazona wśród postulatów pracowników

Krytyka dotychczasowych działań firmy to tylko fragment listu skierowanego do prezesa Amazona. W drugiej części pracownicy zrzeszeni pod szyldem „Amazon Workers International” postulują m.in. stałe podwyżki. Zatrudnieni nie są usatysfakcjonowani kurtuazyjnymi komunikatami czy dziękczynnymi plakatami wywieszonymi w zakładowych toaletach – domagają się realnego wzrostu wynagrodzenia.

Co więcej, pracownicy dążą do wydłużenia przerw o 5 minut i zniesienia negatywnych informacji zwrotnych za produktywność. Oczekują również dwutygodniowego płatnego zwolnienia chorobowego i przedłużenia nieograniczonego urlopu bezpłatnego. Pracownicy liczą, że Amazon weźmie pod uwagę ryzyko, na jakie narażeni są pracownicy i wstrzyma dostawy nieistotnych produktów w tych państwach, w których takich blokad jeszcze nie wdrożono.

Komfort i bezpieczeństwo pracy priorytetem

Zatrudnieni podkreślają również istotę bezpieczeństwa pracy w dobie pandemii. Postulują rezygnację z zatrudniania pracowników na czas określony przez agencje pracy tymczasowej. Żądają powrotu do pracy osób zwolnionych na podstawie wybiórczego egzekwowania wewnętrznych polityk i wytycznych” – czytamy w liście.

Amazon to amerykańska spółka, która zajmuje się handlem elektronicznym B2C i prowadzi największy na świecie sklep internetowy. Według danych z 2018 r. przedsiębiorstwo zatrudniało ok. 575 tys. pracowników.