Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Auchan zmienia koncepcję handlu. Wejdzie w inny segment rynku
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 03.11.2019 01:00

Auchan zmienia koncepcję handlu. Wejdzie w inny segment rynku

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Auchan zmienia koncepcję

Auchan jest kolejną siecią handlową, która decyduje się na rozwój w ramach formuły convenience store. Francuska spółka planuje otwarcie 300 małych sklepów franczyzowych w ciągu najbliższych pięciu lat. Placówki w koncepcie Moje Auchan mogą mierzyć od 200 do 500 metrów kwadratowych.

Co ciekawe, inny francuski gigant handlowy, Carrefour już teraz posiada ponad 600 mniejszych sklepów działających na zasadzie franczyzy. Placówki noszą nazwę “Carrefour Express”. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, Polacy coraz rzadziej robią zakupy w hiper- i supermarketach, co sprawia, że coraz więcej sieci decyduje się na segment mniejszych placówek.

Nie tylko Auchan - inne sieci też idą w mniejsze sklepy

Jednak nie tylko Auchan i Carrefour zmieniły swoją strategię. Planami otwarcia sklepów o wielkości do 600 metrów kwadratowych niedawno pochwaliła się Biedronka. Dużo się też mówi o planach Tesco, które, jeśli zostanie na polskim rynku, to również zdecyduje się na rozwój sklepów convenience. Na coraz rzadszych zakupach w sklepach wielkopowierzchniowych zyskują przede wszystkim dyskonty i sklepy convenience, które zazwyczaj mieszczą się w centrach miast i w niedalekiej odległości od miejsc zamieszkania konsumentów. 

Auchan Retail Polska to firma handlowa założona we Francji. Na polskim rynku jest obecna od 1996 roku. Auchan prowadzi działalność w różnych formatach, m.in, hipermarketach, supermarketach, małych sklepach czy handlu elektronicznym. Co ciekawe, jeszcze w czerwcu sieć otworzyła w Polsce swój pierwszy sklep franczyzowy. Na razie w naszym kraju działa pięć sklepów pod szyldem Moje Auchan.