Awaria w McDonald's. Problemy zgłaszano na całym świecie
Ogromna awaria w McDonald’s. Lokale na całym świecie zamykały się z powodu problemów z systemem informatycznym. Niektóre placówki zdecydowały się na ręczne zapisywanie zamówień. - Wszystkie restauracje podłączone są do tej samej globalnej sieci - tłumaczył jeden z właścicieli kilku restauracji McDonald’s.
Ogromna awaria w McDonald's
W piątek (15.03) sieć McDonald’s nie była w stanie obsługiwać klientów. Pracownicy kolejnych lokali zgłaszali ogromną awarię, która uniemożliwiała przyjmowanie zamówień i przekazywanie ich na kuchnię.
Awaria w McDonald’s dotyczyła niemal całego świata. Problemy pojawiły się w sferze systemu informatycznego obsługującego ekrany i wyświetlanie zamówień w kuchni.
Nie zrobisz przelewu, nie sprawdzisz stanu konta. Lepiej przygotuj gotówkęTysiące lokali McDonald's na całym świecie musiało się zamknąć
- Wszędzie jest ten sam problem, nie wiemy, kiedy usterka zostanie naprawiona - mówiła w rozmowie z gazetą “Aftonbladet” Evelina pracująca w McDonald’s na Dworcu Centralnym w Sztokholmie (Szwecja).
ZOBACZ: Nie weźmiesz paragonu i będziesz miał kłopoty. Wydano pilne ostrzeżenie
McDonald’s odnotował awarię nie tylko w Szwecji. Problemy techniczne dotyczyły również wielu lokali w Danii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Japonii, Tajwanie, Chinach, Nowej Zelandii, czy Australii. Również klienci sieci fast food z Azji w mediach społecznościowych pokazywali zamykane lokale i informowali, że pracownicy przekazują wiadomości na temat globalnej awarii.
W McDonald's musieli przyjmować zamówienia w tradycyjny sposób
Patrik Hjelte prowadzi w Szwecji kilka restauracji McDonald’s. Mężczyzna w rozmowie z gazetą “NWT” przekazał, iż awaria nie dotyczy tylko jednego regionu. - Wszystkie restauracje podłączone są do tej samej globalnej sieci - tłumaczył.
ZOBACZ: Masz w domu taki dowód osobisty? Lepiej go nie wyrzucaj
Awaria w McDonald’s dotyczyła samego procesu przyjmowania zamówień. Co więcej, błąd systemu informatycznego sprawił, że nie działały wyświetlacze w kuchni, a więc pracownicy nie byli w stanie kontrolować tego, co i w jakiej ilości ma trafić do produkcji. Lokalne media z Australii wskazywały, że część pracowników McDonald’s chcąc uniknąć konieczności zamknięcia lokali, wróciła do przyjmowania zamówień poprzez zapisywanie ich na kartce i przekazywanie odręcznych checków na kuchnię.
McDonald’s w wyniku awarii i wstrzymania przyjmowania zamówień oraz konieczności zamknięcia lokali na całym świecie poniósł gigantyczne straty finansowe. Sieć nie zabrała jeszcze oficjalnego stanowiska w tej sprawie.
Źródło: money.pl