Nowe miejsca pracy, zakupy prosto pod drzwi. W Polsce otwiera się nowa sieciówka
Z tego artykułu dowiesz się:
Czym jest Barbora
Gdzie będzie można skorzystać z usług e-sklepu
Ile zostanie utworzonych nowych miejsc pracy
Barbora wchodzi na polski rynek
Barbora to sieć sklepów należąca do Grupy Maxima, która jest właścicielem także znanej w Polsce sieci Stokrotka.
Na tę chwilę litewska sieć jest największym operatorem internetowej sprzedaży żywności i artykułów codziennego użytku, podaje portal Wiadomości Handlowe.
Swój sukces Barbora zawdzięcza nowej potrzebie, która wyniknęła w związku z panującą sytuacją epidemiczną. Idea zakupów bez wychodzenia z domu zdecydowanie sprawdziła się na Litwie.
W 2020 roku spółka skupiła się głównie na rozwoju na lokalnym rynku. Szybko otworzono nowe centra dystrybucyjne na Litwie, Łotwie i w Estonii i zwiększono zespół. W tej chwili spółka ma w planach wejście także na polski rynek.
– Zamierzamy wprowadzić na polski rynek to, co do tej pory zbudowaliśmy, wnikliwie przetestowaliśmy oraz udoskonaliliśmy w krajach bałtyckich, czyli wysoką jakość, szybką i wygodną dostawę produktów oraz prokliencką obsługę. W ubiegłym roku przechodziliśmy niezwykle dynamiczny rozwój, wprowadziliśmy wiele zmian, które pozwoliły nam znacząco zwiększyć nasze możliwości i sprostać potrzebom szybko rosnącej bazy klientów – wyjawił Andrius Jurgelevičius, przyszły prezes Barbory, który z firmą związany jest od początku jej istnienia i w tej chwili pełni funkcję dyrektora handlowego.
– Nigdy nie ukrywaliśmy naszych ambicji związanych z ekspansją na inne rynki. Dlatego też, mając poczucie, że staliśmy się wystarczająco silni, zdecydowaliśmy się na uruchomienie naszej działalności w Polsce. Widzimy szereg podobieństw między rynkiem polskim i litewskim, dlatego doświadczenie zdobyte na rodzimym rynku chcielibyśmy wykorzystać także do rozwoju branży e-commerce w Polsce – dodał Jurgelevičius.
Barbora niedługo pojawi się w Warszawie
Jako pierwsi z oferty internetowego sklepu Barbora skorzystać będą mogli mieszkańcy Warszawy. Oferta Barbory ma dotyczyć przede wszystkim szerokiego asortymentu artykułów spożywczy i użytku codziennego w konkurencyjnych cenach.
Jak podaje portal, strategicznym partnerem Barbory i głównym dostawcą towarów w Polsce ma być sieć sklepów Stokrotka. Ta od początku pandemii także uruchomiła własny sklep online z żywnością, w którym można zrobić zakupy z dowozem do domu lub do najbliższego sklepu Stokrotka.
Działalność Barbory w Polsce będzie oznaczała też otworzenie się 500 nowych miejsc pracy, począwszy od pracowników administracyjnych, obsługi, a także kurierów i dostawców.