Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Klienci zyskali miliony złotych dzięki jednej decyzji Biedronki. Teraz sieć prowadzi dochodzenie
Maria Glinka
Maria Glinka 01.05.2020 02:00

Klienci zyskali miliony złotych dzięki jednej decyzji Biedronki. Teraz sieć prowadzi dochodzenie

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Biedronka ofiarą własnej promocji

Biedronka zorganizowała w ubiegły weekend dużą promocję w ramach tzw. „Białej nocy”. Jednak system okazał się wadliwy i zamiast naliczać rabat za trzy najtańsze produkty w koszyku zakupowym to przyznawał rabat za trzy najdroższe.

Na tym błędzie skorzystali zarówno klienci, jak i pracownicy, którzy na zakupie np. drogich sprzętów AGD mogli dużo zaoszczędzić. Pojawiają się doniesienia o placówkach, w których niemal cała załoga pracująca na nocnej zmianie wzięła udział w promocji. Tego procederu miał dopuścić się nawet jeden z kierowników – podaje Business Insider Polska.

Biedronka zbada, kto wziął udział w promocji

Obecnie trwa wewnętrzne dochodzenie, w wyniku którego Biedronka zweryfikuje, jak duża była skala nadużycia. Śledztwo wykaże, jak wobec wadliwej promocji zachowali się pracownicy poszczególnych placówek.

Biedronka ma już na koncie pierwsze sukcesy – udało się zidentyfikować niektórych zatrudnionych w oparciu o nagranie z monitoringu. Obecnie trwają konsultacje dotyczące dalszych kroków, które powinny zostać podjęte względem tych pracowników. Poszczególne przypadki są rozpatrywane indywidualnie – tłumaczą wiadomoscihandlowe.pl.

Dwugłos w sprawie zwrotu towarów

Zgodnie z prawem pracownicy nie mogą działać na niekorzyść pracodawcy czy wzbogacać się jego kosztem w sposób bezpodstawny. Zabronione jest również niekorzystne rozporządzeniem mieniem pracodawcy, co wydaje się być wystarczającym argumentem, aby odzyskać od pracowników utracone artykuły.

Przeciwnego zdania jest prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Tomasz Chróstny, który twierdzi, że nikt nie powinien być zmuszony do zwrotu towarów – nawet pracownicy, ponieważ w takiej sytuacji są traktowani jak zwykli konsumenci.

Dochodzenie ma również wyjawić, w jaki sposób doszło nieprawidłowego naliczania rabatów. W razie, gdy winny okaże się jeden z pracowników, na pewno czekają go nieprzyjemne konsekwencje prawne. Na ten moment Biedronka nie ustosunkowała się do wadliwej promocji i jej skutków.