Nie Biedronka i nie Lidl. Najtańszy supermarket w Polsce bije je na głowę
Biedronka nie taka tania
Biedronka pomimo swojej niewątpliwej popularności wśród klientów, wcale nie jest najtańszą siecią handlową, jak wynika z ostatniego badania firmy ASM Sales Force Agency, jak czytamy na portalu wiadomoscihandlowe.pl. W swojej analizie eksperci ujęli ceny za ten sam koszyk produktów w następujących sklepach:
Auchan,
Biedronka,
Carrefour,
E-grocery (frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl),
E.Leclerc,
Intermarche,
Kaufland,
Lidl,
Makro,
Selgros,
Tesco.
Badanie ASM Sales Force Agency zostało przeprowadzone w dniach od 21 do 28 sierpnia 2019 r. w 50 punktach sprzedażowych. Koszyk cenowy zawierał 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii:
chemia domowa i kosmetyki;
mięso, wędliny, ryby;
mrożonki;
nabiał;
napoje;
produkty tłuszczowe;
słodycze;
sypkie czyli produkty instant;
używki i alkohol
dodatki typu ketchup, majonez itp.
Jaki jest wynik tego badania? Uwielbiana przez Biedronka znalazła się na podium, jednak nie jest najtańszych sklepem. Pierwsze miejsce należy niemieckiej sieci handlowej Kaufland - tam za koszyk cenowy trzeba zapłacić 220,16 zł. Drugie miejsce zajęło Tesco- 224,71 zł, zaś trzecie Biedronka - 226,18 zł.
Niechlubne ostatnie miejsce przypadło Makro - tam na podstawowy zestaw produktów trzeba wydać o prawie 28 zł więcej niż w Kaufland. Za koszyk przeciętnych artykułów w Makro trzeba zapłacić 248,03 zł. Ogólny wniosek z badania firmy ASM Sales Force Agency jest optymistyczny - zakupy okazały się średnio tańsze o 3,72 zł niż w poprzednim miesiącu.