Biedronka pilnie wycofuje kolejne partie produktu. Pod żadnym pozorem go nie jedz
Biedronka wycofuje rukolę
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o wycofaniu przez Biedronkę trzech partii produktu “Rodzynki sułtańskie, Bakallino, 400 g”, w związku z wykryciem przez Główny Inspektorat Sanitarny substancji alergennej, tymczasem teraz sieć musi zrezygnować ze sprzedaży kolejnego produktu. Jak poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl duże sieci handlowe w tym Jeronimo Martins, czyli właściciel Biedronki wycofują partie rukoli i produktów zawierających rukolę.
Jak podaje Główny Inspektorat Sanitarny w cytowanym przez portal komunikacie “w wewnętrznych badaniach firmy Eisberg (producent rukoli - red.) w dwóch próbkach produktu <> wyprodukowanych dla jednego z klientów (nr partii/ termin przydatności 02.09.2020, 04.09.2020) wykryto obecność bakterii Salmonella”.
Nie tylko Biedronka
Nie tylko Biedronka wycofuje pechową rukolę. Dystrybucja skażonych produktów była znacznie większa, niemal wszystkie największe sieci handlowe miały je w swojej ofercie. Poza Biedronką odbiorcami wycofywanych produktów były min. Lidl, Selgros, Intermarche, a także restauracje McDonald’s. Sieci te informują na swoich stronach internetowych o trwającym procesie wycofywania produktów.
Biedronka zwraca się do klientów i zapewnia, że są bezpieczni
Sieć Biedronka i Grupa Jeronimo Martins postanowiła odnieść się do sprawy i wysłała specjalny komunikat, w którym zwraca się do klientów. Biedronka zapewnia, że produkty nie stanowiły niebezpieczeństwa.
- Bezpieczeństwo produktów i klientów jest naszym absolutnym priorytetem. Firma EISBERG SP. Z O.O poinformowała nas o możliwej niezgodności w produkcie, który nie był dystrybuowany przez naszą firmę. Jednak ten dostawca poinformował nas o prewencyjnym wycofaniu produktów, do których potencjalnie mogł być użyty ten sam składnik, tj. rukola. W związku z tym wycofano partie produktu: Rukola Myta Vital Fresh 100g oraz produktu Mix Sałat z Rukolą Vital Fresh 140g. Te partie dostarczono jedynie do sklepów zasilanych przez centra dystrybucyjne w Lubinie i Skarbimierzu. Klienci, którzy wcześniej zakupili u nas wycofane partie produktu mogą dokonać ich zwrotu w najbliższym sklepie naszej sieci i otrzymają zwrot kosztów zakupu, nawet bez okazania paragonu. Podkreślamy, że w żadnym z produktów przez nas dystrybuowanych nie wykryto niezgodności. Nasze produkty regularnie poddajemy badaniom i informujemy, że produkty z pozostałych partii tego produktu są całkowicie pełnowartościowe - informuje sieć Biedronka w specjalnym komunikacie wysłanym redakcji BiznesInfo.
<