Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Twoje zakupy z Biedronki przywiezie ci kurier. Nowa usługa podbija rynek
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 10.11.2019 01:00

Twoje zakupy z Biedronki przywiezie ci kurier. Nowa usługa podbija rynek

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Biedronka i Glovo dostarczą zakupy do domu

Biedronka nawiązała współpracę z aplikacją mobilną Glovo. Dzięki usłudze polscy klienci mogą zamawiać zakupy z dyskontu i otrzymać je prosto domu - informuje portal wiadomoscihandlowe.pl. Glovo obsługuje też inne sieci handlowe, takie jak Lidl, Carrefour, czy Żabka.

Glovo to hiszpańska aplikacja, która działa na takiej samej zasadzie jak Uber Eats. Jak podaje portal, firma już teraz rywalizuje z Uberem na 15 rynkach i na 13 z nich tę rywalizację wygrywa. Działalność spółki opiera się na dostawach zamówień gastronomicznych do domów konsumentów. Jednak Glovo rozwija także swoją ofertę w zakresie dostaw zakupów spożywczych.

Aplikacja podbija Polskę

Na ten moment aplikacja umożliwia robienie zakupów w paru największych sieciach handlowych, a dostępność jest zależna od danego miasta. W Warszawie można składać zamówienia w takich sklepach jak Biedronka, Żabka, Tesco i Carrefour Express. Z kolei w Poznaniu można jeszcze robić e-zakupy w Lidlu. Glovo obsługuje też Kraków, Łódź i Wrocław, a już niedługo dołączy do nich Gdańsk.

Jak podaje wiadomoscihandlowe.pl, firma chce wykorzystać fakt, że takie sieci jak Biedronka, Lidl i Żabka na razie nie oferują zakupów żywnościowych przez internet. Glovo zamierza przetestować, czy dostarczanie zakupów z sieci, które już oferują produkty spożywcze online (np. Tesco i Carrefour) będzie się opłacać.

Dostarczą wszystko co się da

Aplikacja zamierza umożliwić w Polsce także zakup leków bez recepty w aptekach. Firma obsługuje też takie sieci jak Rossmann, Douglas, Empik, The Body Shop, RTV EURO AGD, Media-Markt czy H&M. Co ciekawe, w Hiszpanii Glovo oferuje nawet dostawę bielizny z takich sklepów jak Calzedonia i Intimissimi, a prezes firmy Oscar Pierre zapowiada, że aplikacja chce dostarczać wszystko, co tylko da się przetransportować rowerem.