BiznesINFO.pl Handel Biedronka ze śmiałymi planami. Dyskont poinformował klientów o swojej odważnej strategii
Biznesinfo.pl

Biedronka ze śmiałymi planami. Dyskont poinformował klientów o swojej odważnej strategii

21 kwietnia 2020
Autor tekstu: Radosław Święcki

Biedronka zwiększyła sprzedaż o prawie 10 proc.

Właściciel Biedronki Jeronimo Martins Polska opublikowała sprawozdanie z działalności za 2019 rok, a także prognozy na kolejne 12 miesięcy. O treści dokumentu informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Spółka podkreśla w sprawozdaniu, że w ubiegłym roku konsumpcję w Polsce napędzała głównie podwyżka płacy minimalnej oraz kolejne świadczenia socjalne. Mimo większej liczby dni wolnych od handlu (wejście w życie kolejnego etapu ustawy o zakazie handlu), sieć zwiększyła sprzedaż o 8,8 proc. w stosunku do 2018 roku. Wartość sprzedaży wyniosła zaś 54,3 mld złotych, do czego w znacznej części przyczynił się wzrost sprzedaży LfL (o 5,8 proc). Był on napędzany głównie wzrostem średniej wartości koszyka, ten z kolei spowodowany był intensywnymi kampaniami promocyjnymi. W ciągu roku przeprowadzono ich trzynaście.

W zeszłym roku sieć intensywnie rozwijała również markę własną, wprowadzając na półki 139 nowych produktów (asortyment regularny). Sieć mocno wspierała swoje marki bio – w marce Go VEGE pojawiło się  nowych produktów.

Jeronimo Martins Polska przypomina w sprawozdaniu, że w zeszłym roku otworzyła 128 nowych sklepów, z czego 33 w mniejszym formacie. Wyremontowano także 252 inne sklepy.

W tym roku firma chce otworzyć 100 nowych sklepów w klasycznym formacie, a także mniejsze placówki (ich liczby nie podano).

Spółka podkreśla, że rozwój mniejszych placówek ułatwi jej ekspansję na obszary o mniejszej gęstości zaludnienia.

W 2019 roku Jeronimo Martins Polska zanotowała przychody operacyjne na poziomie 55, 620 mld zł, natomiast zysk operacyjny wyniósł 2,8 mld zł. Ostatecznie zysk netto osiągnął pułap 2,24 mld zł.

Na koniec ub.r. zatrudnienie w całej spółce przekroczyło 68 tys. pracowników.

Filary rozwoju

Firma podkreśla w sprawozdaniu, że zamierza kontynuować rozwój oparty na 5 filarach: promowaniu zdrowia poprzez właściwie odżywianie, odpowiedzialne pozyskiwanie towarów, poszanowanie środowiska naturalnego, bycie wzorowym pracodawcą oraz wspieranie lokalnych społeczności.

Spółka podkreśliła znaczącą reformulację swoich produktów, m.in. redukcję zawartości soli, cukru i tłuszczu oraz rezygnacji z wykorzystania oleju palmowego w produktach marki własnej. Zwróciła także uwagę na zastosowanie ekologicznych rozwiązań w systemach wyposażenia sklepów.  Z kolei wspieranie lokalnych społeczności ma się opierać m.in. na współpracy z Caritas Polska.

Jeronimo Martins Polska podkreśla, że w planach na 2020 rok najważniejsze będziezwiększanie sprzedaży i udziałów rynkowych, przy jednoczesnej ochronie obecnego modelu biznesowego oraz w otoczeniu rosnącej presji płacowej.

Obserwuj nas w
autor
Radosław Święcki

Redaktor Biznesinfo. Absolwent dziennikarstwa na UW. Wielbiciel politycznych biografii i zagranicznych stacji radiowych (zwłaszcza w językach, których nie rozumiem). Przed BiznesInfo związany z B2-biznes.pl, Forum Samorządowe i Magazynem THINKTANK.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat