Biedronka i Lidl czują już oddech konkurencji na plecach. Zmienia się polska mapa dyskontów
Biedronka odejdzie do lamusa? Do Polski wchodzą nowe dyskonty
Biedronka wciąż jest liderem na polskim rynku, jednak nie powinna spoczywać na laurach. Prężnie rozwija się nasza rodzima sieć sklepów Dino - w pierwszym kwartale 2019 r. Dino Polska otworzyła 33 markety i na koniec tego okresu miała już ich 1009. Cała spółka wyceniana jest zaś na 3,4 mld zł. Co ciekawe, w sierpniu ubiegłego roku 2018 przyznano zezwolenie na obrót paliwami płynnymi spółce Dino Oil, wchodzącej w skład Grupy Dino. Oznacza to iż spółka może uruchamiać stacje benzynowe pod własną marką.
Jak czytamy na finanse.wp.pl, poważnym konkurentem dla popularnej Biedronki może być też brytyjska sieć Dealz, która do Polski weszła w 2018 roku i już ma 31 sklepów, a w planach kolejne. Jest ona częścią powstałej w 1990 roku europejskiej sieci Pundland liczącej ponad 900 sklepów.
Biedronka 2.0 ma zapewnić sieci utrzymanie pozycji
Biedronka, lider dyskontów w Polsce, aby nie dać się prześcignąć konkurentom, rozwija program "Biedronka 2.0" – zmieniający dotychczasowy format dyskontów i przystosowujący placówki do nowoczesnych wymagań. Koncept zakłada bardziej przystępne ustawienie produktów, na przykład przez wydzielenie stref z pieczywem, owocami i warzywami oraz kosmetykami, a także ujednolicenie systemu umieszczania cen oraz wprowadzenie nowoczesnych technologii.
- W wyposażeniu sklepów w formacie 2.0. stosujemy nowoczesne technologie. Zastosowane rozwiązania wpływają nie tylko na podniesienie komfortu zakupów, ale jednocześnie chronią środowisko. Przykładem takich rozwiązań jest oświetlenie LED oraz stosowane urządzenia chłodnicze. Te ostatnie wykorzystują gazy przyjazne dla środowiska, takie jak gaz naturalny CO2 („clean technology”), a w przypadku chłodziarek i zamrażarek – gaz propan – mówił portalowi dlahandlu.pl Szymon Sochacki, dyrektor marketingu operacyjnego w Jeronimo Martins Polska.
Czas pokaże, czy Biedronka utrzyma swoja pozycję lidera.