Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > 40 ton ubrań w akcji sieciówki. Biedronka ujawniła wyniki
Paulina Musianek
Paulina Musianek 24.09.2019 02:00

40 ton ubrań w akcji sieciówki. Biedronka ujawniła wyniki

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Biedronka przekazała potrzebującym 40 ton odzieży

Biedronka, dzięki stworzeniu akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie”, pozwoliła swoim klientom wesprzeć potrzebujących, podopiecznych Caritas. Podczas akcji jej organizatorzy akcji - Biedronka i marka Vanish - zachęcali Polaków, aby niepotrzebną odzież pozostawiali w różowych koszach ustawionych w 300 placówkach sieci. Ubrania mogły być używane lub nie, ale w dobrym stanie. Od 27 czerwca do 25 lipca sklepy Biedronka odwiedziło tysiące osób, które zdecydowały się przekazać zalegającą w ich szafach odzież.

W efekcie 500 potrzebujących, wielopokoleniowych rodzin otrzymało odzież w dobrym stanie, która będzie im jeszcze długo służyła. Przy ich odbiorze ubrań, segregacji i ich praniu pracowało aż 50 osób, a pięć ogromnych pralek przez sześć dni w tygodniu prało bez przerwy. Kampania wspierana była serią spotów telewizyjnych, która zachęcała Polaków do wzięcia udziału w akcji. Oprócz pomocy potrzebujących istotny był również aspekt ekologiczny - produkcja odzieży to wysoka emisja dwutlenku węgla. Ponowne wykorzystywanie ubrań to spory krok w stronę ochrony planety.  

Biedronka od ponad 10 lat współpracuje z Caritas w Polsce wspierając dzieci, osoby starsze, chorych czy potrzebujących prowadząc m. in. projekt "Karta na codzienne zakupy" dedykowany najuboższym seniorom czy akcję "Spiżarnia Caritas", w ramach której przekazuje produkty spożywcze do paczek żywnościowych, jadłodajni oraz stołówek.

Tagi: Biedronka