40 ton ubrań w akcji sieciówki. Biedronka ujawniła wyniki
Biedronka przekazała potrzebującym 40 ton odzieży
Biedronka, dzięki stworzeniu akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie”, pozwoliła swoim klientom wesprzeć potrzebujących, podopiecznych Caritas. Podczas akcji jej organizatorzy akcji - Biedronka i marka Vanish - zachęcali Polaków, aby niepotrzebną odzież pozostawiali w różowych koszach ustawionych w 300 placówkach sieci. Ubrania mogły być używane lub nie, ale w dobrym stanie. Od 27 czerwca do 25 lipca sklepy Biedronka odwiedziło tysiące osób, które zdecydowały się przekazać zalegającą w ich szafach odzież.
W efekcie 500 potrzebujących, wielopokoleniowych rodzin otrzymało odzież w dobrym stanie, która będzie im jeszcze długo służyła. Przy ich odbiorze ubrań, segregacji i ich praniu pracowało aż 50 osób, a pięć ogromnych pralek przez sześć dni w tygodniu prało bez przerwy. Kampania wspierana była serią spotów telewizyjnych, która zachęcała Polaków do wzięcia udziału w akcji. Oprócz pomocy potrzebujących istotny był również aspekt ekologiczny - produkcja odzieży to wysoka emisja dwutlenku węgla. Ponowne wykorzystywanie ubrań to spory krok w stronę ochrony planety.
Biedronka od ponad 10 lat współpracuje z Caritas w Polsce wspierając dzieci, osoby starsze, chorych czy potrzebujących prowadząc m. in. projekt "Karta na codzienne zakupy" dedykowany najuboższym seniorom czy akcję "Spiżarnia Caritas", w ramach której przekazuje produkty spożywcze do paczek żywnościowych, jadłodajni oraz stołówek.