Biedronka zmieni się nie do poznania. Możesz być zaskoczony, gdzie będziesz mógł zrobić zakupy
Biedronka zdominuje dyskontowy rynek?
Biedronka zapowiada, że do końca tego roku otworzy 100 nowych sklepów, co przełoży się na łączną liczbę 3100 placówek. Około 40 z nich ma być sklepami mniejszymi, dopasowanymi do możliwości lokalizacyjnych w trudniej dostępnych miejscach. Pozostałe 60 sklepów Biedronki przybierze dotychczasowy format.
Głośne zapowiedzi rozszerzania zasięgu przez Biedronkę to kontynuacja strategii inwestycyjnej zainaugurowanej w 2019 r. W ubiegłym roku otwarto 128 nowych Biedronek, z czego 33 w mniejszym formacie. Poza tym, udało się odnowić 252 już istniejące sklepy. Pod koniec grudnia 2019 r. Biedronka była we władaniu 3002 oddziałów, a niemal połowa z nich powstała lub przeszła generalny remont w ciągu ostatnich pięciu lat – podają wiadomoscihandlowe.pl.
Ile kosztują inwestycje Biedronki?
Zeszłoroczny program inwestycyjny, którego celem był rozwój Biedronki, opiewał na 388 mln euro. W 2018 r. na zwiększanie zasięgu popularnego dyskontu przeznaczono 372 mln euro. Na otwarcie nowych oddziałów Biedronki przekazano 79 mln euro, a na modernizację już istniejących – 308 mln euro. Inwestycje Biedronki stanowiły ok. 60 proc. wszystkich wydatków rozwojowych grupy Jeronimo Martins, do której dyskont przynależy.
Sieć handlowa zapewnia, że aktualny plan rozwojowy Biedronki wpisuje się w długoletnią strategię i jest odpowiednio dopasowany do zmieniających się potrzeb klientów. „Strategicznymi priorytetami Biedronki wciąż pozostaną: rozwój sprzedaży i zwiększanie udziałów rynkowych, przy jednoczesnym chronieniu sprawności modelu biznesowego sieci w sytuacji zwiększonej presji na płace, będącej rezultatem podwyżki pensji minimalnej w kraju” – czytamy w raporcie przygotowanym przez Jeronimo Martins, właściciela Biedronki.