BMW ma nowe logo. Nie wszyscy są z niego zadowoleni
BMW pokazało nowe logo
Logo BMW w kręgach wielbicieli motoryzacji jest niemal kultowe. Oryginalny znak charakteryzowała biało-niebieska kratownica wykończona czarnym obramowaniem. Klasyczny symbol był rozpoznawalny na całym świecie.
Logo pozostawało niemal niezmienione od początku działalności bawarskiego producenta. Oczywiście, zdarzały się poprawki, jednak było one “kosmetyczne”. Na zdjęciu klasyczny emblemat BMW.
Tym razem mowa o rewolucji. Nowy logotyp BMW można było zobaczyć podczas prezentacji koncepcyjnego elektryka BMW i4. O ile biało-niebieska tarcza pozostała bez zmian, to jego czarna ramka została zastąpiona przezroczystym tłem. W efekcie tło nowego znaku BMW zawsze będzie takie same jak lakier auta. Nowe logo zostało też spłaszczone.
BMW tłumaczy decyzję o zmianie logo
Skąd ta zmiana? Jens Thiemer, senior vice president customer & brand BMW w BMW Group tłumaczy, że BMW musi iść z duchem czasu i dostosować się do młodego pokolenia klientów. - Nowe logo i design marki symbolizują znaczenie marki dla mobilności oraz radości z jazdy w przyszłości - powiedział Thiemer cytowany przez portal wirtualnemedia.pl. I dodaje, że dzięki zmianie marka pokazuje otwartość i przystosowanie do cyfryzacji.
BMW chce się zmieniać. I nie ma w tym nic dziwnego
Czy to zmiana na plus? Ciężko powiedzieć. Postrzeganie designu jest subiektywne, na pewno więc znajdą się tradycjonaliści, którym nie spodoba się taka śmiała zmiana logotypu BMW. Nie oznacza to, że firma wyrzeka się swoich tradycji. Po prostu idzie z duchem czasu. A gdy za kilkanaście lat BMW znów podejmie decyzję o zmianie, pojawią się kolejne kontrowersje. Jak zawsze.