BiznesINFO.pl Turystyka Branża turystyczna ledwo zipie, a fundusze na tym zarabiają. Już ponad miliard dolarów
Wikimedia Commons, D-AIMC Lufthansa A388.jpg, TJDarmstadt, licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en [zdjęcie wykadrowane]

Branża turystyczna ledwo zipie, a fundusze na tym zarabiają. Już ponad miliard dolarów

13 sierpnia 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Branża turystyczna spada na łeb, na szyję

Jak podaje Puls Biznesu, wartość indeksu spółek turystycznych w Europie od początku roku spadła o 30 proc. Głęboki kryzys, w którym pogrążyła się branża turystyczna na całym świecie, dla części świata finansowego stał się jednak okazją do ogromnego zarobku. Na katastrofalnej sytuacji koncernów takich jak TUI - który w drugim kwartale 2020 roku odnotował straty na poziomie 1,4 mld euro (spadek wpływów o 98,5 proc. rok do roku) - zyskują fundusze hedgingowe. Grając na spadek kursów spółek branży turystycznej fundusze hedgingowe zarobiły do końca lipca 2020 roku już 853,6 mln euro. Dla porównania - w analogicznym okresie ubiegłego roku zysk funduszów hedgingowych wyniósł 174,1 mln euro.

Fundusze hedgingowe zyskują, gdy branża turystyczna traci

Jak podaje Puls Biznesu, funduszom hedgingowym najwięcej udało się zarobić na Lufthansie. Według portalu rynek-lotniczy.pl, w II kwartale bieżącego roku Lufthansa odnotowała spadek przychodów o 80 proc. (1,7 mld euro strat). W pierwszej połowie 2020 roku Lufthansa obsłużyła także dwie trzecie mniej pasażerów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na spadku wartości Lufthansy fundusze hedgingowe zarobiły 150,3 mln euro. Branża turystyczna może przynieść im jeszcze więcej zysków. "Z danych Ortex wynika, że fundusze mają jeszcze krótkie pozycje na akcjach spółek branży turystycznej wartości 2,97 mld USD" - podaje Puls Biznesu.

<

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat