Warszawa zmienia zasady na swoich drogach. Kierowcy aut mają powody do wściekłości
Buspas już nie tylko dla busów
Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski w oświadczeniu powiedział, że efekt wpuszczenia jednośladów na buspas to wynik analizy zasadności pomysłu w kwestii bezpieczeństwa. - Przez dwa sezony sprawdziliśmy w praktyce, jak dopuszczenie ruchu motocykli wpłynęło na bezpieczeństwo i funkcjonowanie buspasów. Wnioski są pozytywne – motocykliści z odpowiednim poszanowaniem potraktowali przywilej jazdy po wydzielonych pasach, a ze strony kierowców autobusów komunikacji miejskiej nie mieliśmy uwag krytycznych - cytuje Rafała Trzaskowskiego serwis bankier.pl.
Portal przywołuje wypowiedź rzeczniczki prasowej warszawskiego ratusza Karoliny Gałeckiej dla PAP, w której podkreśliła, że od połowy czerwca buspasem pojadą również karetki pogotowia jadące bez sygnału.
"Buspasy dla wszystkich" w całej Warszawie?
Z informacji podanych przez władze Warszawy wynika, że planują one wdrożyć nową organizację ruchu motocyklistów na wszystkich stołecznych ulicach posiadających buspasy. Udostępnione zostaną: ul. Puławska (za Doliną Służewiecką do ul. Niedźwiedzia w obu kierunkach), Bitwy Warszawskiej (na odcinku Grójecka – Al. Jerozolimskie) oraz Modlińska (na odc. Kuklińskiego – Elektronowa) - wylicza serwis bankier.pl.
Jak podaje warszawski ratusz, dopuszczenie motocyklistów do wjazdu na buspas wymagało kilku miesięcy analiz, badań, wprowadzenia programu pilotażowego, a także opinii ze strony m.in. Komendy Stołecznej Policji i Tramwajów Warszawskich. W całym procesie istotną rolę odegrała przede wszystkim koordynacja sygnalizacji świetlnej.