Bycie marką premium kontra inflacja. Duża sieć planuje sprzedawać używane ubrania
Jeszcze w tym roku Zara otworzy własną platformę z używanymi ubraniami w Hiszpanii. Jednocześnie nadal dąży do tego by być postrzegana jako marka premium.
Zara planuje sprzedawać używane ubrania
Jeszcze przed końcem roku Zara będzie miała własną platformę z używanymi rzeczami - informują wiadomoscihandlowe.pl.
"Expansión" przypomina, że w listopadzie 2022 roku grupa Inditex, do której należy Zara, uruchomiła platformę Zara Pre-Owned w Wielkiej Brytanii. Teraz planuje rozszerzyć platformę na kolejne rynki, zaczynając od Francji i Niemiec, a następnie w Hiszpanii.
Zara chce być marką premium
Zara nie porzuca jednak ambitnych planów i chce być marką premium. Jak mówiła w kwietniu prezes Inditexu, do którego należy Zara, celem firmy jest utrzymanie i budowanie jakości w każdym aspekcie firmy.
W teorii oznacza to nie tylko lepsze materiały i jakość wykonania, ale także wyższą cenę. Zara rocznie produkuje około 450 mln ubrań w 20 tys. nowych modelach.
Polacy kupują w lumpeksach
Firma na razie testuje platformę, na razie nie padła propozycja wprowadzenia takiej platformy w Polsce, choć Polacy często kupują odzież używaną.
Jak pokazują wyniki badania “Moda na second-handy” przeprowadzonego w 2022 roku przez LESS GROUP, zakupy w sklepach z odzieżą używaną robi aż 69 proc. Polaków. Najczęściej takie zakupy robią osoby młode - przyznało się do tego 83 proc. ankietowanych przed 25 orkiem życia.
Najczęściej Polaków zachęca cena (69 proc. badanych), jakość (63 proc.), i aspekt ekologiczny (54 proc.).