Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > W popularnej sieci jedzenie kupisz za pół ceny. Tylko jeden warunek zakupów
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 23.10.2019 02:00

W popularnej sieci jedzenie kupisz za pół ceny. Tylko jeden warunek zakupów

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Carrefour mówi “nie” marnowaniu żywności

Carrefour na razie testuje pomysł sprzedaży towarów po terminie ważności. Póki co przeterminowane produkty są dostępne we Francji, w trzech sklepach sieci. Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, do sprzedaży trafiły towary, który data minimalnej trwałości już się skończyła. Taka żywność, może być już gorszej jakości, ale jej spożycie nie szkodliwe dla zdrowia. Jest to bezpieczne, bo zazwyczaj okres ważności produktu jest określany z odpowiednio bezpiecznym zapasem trwałości.

Takie produkty mają specjalne oznaczenie i są eksponowane w specjalnym miejscu. Ceny towarów, których termin ważności już minął, są niższe nawet o 50 proc. Sieć zamierza rozszerzyć projekt na 14 innych sklepów we Francji.

Marnujemy mnóstwo jedzenia

Kampania jest częścią działań francuskiej sieci, które mają ograniczyć marnowanie jedzenia. Co ciekawe, Carrefour już kilka lat temu wydłużył datę przydatności do spożycia wielu swoich produktów. Teraz firma kontynuuje swoją politykę i chce zmienić niezdrowe nawyki konsumentów.

Carrefour podkreśla, że aż 20 proc. żywności jest marnowanej, ponieważ konsumenci nie rozumieją, co oznacza termin przydatności do spożycia. Ludzie myślą, że gdy upłynie termin na opakowaniu to jedzenie już się nadaje. I to właśnie dlatego spora ilość żywności jest wyrzucana.

Nie tylko Carrefour - Lidl też walczy

Jak podaje portal Innpoland.pl, statystyczny Europejczyk wyrzuca do kosza ponad 90 kg żywności. W Polsce sprzedaż produktów, których termin ważności minął, jest na razie niemożliwa, jednak sieci handlowe zabrały się za żywność z krótkim terminem. Nad Wisłą można trafić na bardzo podobną akcję do tej promowanej przez Carrefour.

W marcu niemiecka sieć Lidl zaprezentowała projekt “Kupuję, nie marnuję”. Akcja ma na celu ograniczanie marnowania jedzenia. W polskich sklepach, na specjalnie oznaczonych półkach sprzedawane są normalne produkty, jednak wyróżnia je to, że mają zbliżający się termin ważności. Oferta takich produktów jest bardzo zróżnicowana. Akcja odbywa się we wszystkich polskich sklepach sieci Lidl.