Znana sieć obuwnicza zamknie 100 sklepów. Ważne informacje dla klientów
Polska sieć sklepów CCC zapowiada zamknięcie ponad stu sklepów stacjonarnych. Jak wskazuje portal Interia, sieć chce zmniejszyć także powierzchnie istniejących placówek, które nie będą likwidowane. Obecnie trwają negocjacje z galeriami handlowymi.
CCC zamyka sklepy. Gdzie kupić buty?
Jak czytamy w Interii, CCC stawia na sprzedaż w kanale zdalnym. Internetowy sklep będzie nadal rozwijany. CCC wskazuje, że jest przygotowana na ewentualny, kolejny lockdown. Obecnie trwają rozmowy z galeriami handlowymi.
– Dla CCC sklepy stacjonarne to nadal kluczowe ogniwo biznesu, ale też element systemu podlegający zmianom. Potrzebujemy mniej powierzchni handlowej i to już staje się faktem. Kiedyś zakładaliśmy 100 tys. mkw nowej powierzchni rocznie. Dziś zamykamy ponad 100 sklepów, w tym flagowce, które stanowiły duże obciążenie kosztowe. Zmniejszamy też powierzchnie sklepów – cytuje prezesa Marcina Czyczerskiego portal Interia, który wskazywał na kierunek zmian podczas konferencji dotyczącej wyników za trzeci kwartał tego roku.
Prezes CCC wskazał, że sieć podpisuje umowy z punktami handlowymi na zaledwie 2-3 letnie kontrakty, dzięki czemu polski producent i dystrybutor butów ma elastyczność w zarządzaniu swoją siecią sprzedaży.
Jak wskazuje Interia, CCC jest gotowe na kolejny lockdown. – Szykujemy się do tego, co może nadejść. Mamy zdefiniowanych sześć scenariuszy, od optymistycznego po kryzysowy. Dziś w tej symbolicznej numeracji jesteśmy na poziomie 4., gdzie 6. to pełen lockdown – wskazywał Czyczerski podczas konferencji.
1. Od wtorku nowe przepisy. Na zwolnienie z podatku załapie się znacznie więcej Polaków2. Nieoficjalnie: Wiadomo, kiedy może nastąpić całkowity lockdown w Polsce. Padły konkretne informacje3. Seniorzy zostaną z niczym. Sejm zadecydował, że dodatkowe pieniądze na pandemię nie będą potrzebne
CCC już teraz rozpoczęło negocjacje z galeriami handlowymi w sprawie renegocjacji czynszów. Prezes wskazuje, że chciałby, aby stawki czynszowe zostały dostosowane do obecnej sytuacji pandemicznej w kraju.
Czyczerski wskazuje, że sytuacja finansowa CCC nieco skomplikowała się przez pandemię, ale październik dla CCC oznaczał bardzo istotny wzrost sprzedaży.
– Z przytupem weszliśmy w czwarty kwartał. Przyspieszyła dynamika przychodów rok do roku, zwiększały się one o 16 proc.– wskazywał prezes CCC. Jednak druga połowa miesiąca przyniosła ogromne zmiany i dynamiczne klarowanie się sytuacji. Handel musi liczyć się z dalszymi ograniczeniami.
W obecnej sytuacji CCC stawia na e-handel. Rynek e-commerce w strategii spółki do 2022 r. ma odpowiadać za 35-40 proc. ogólnej sprzedaży. Jak wskazał prezes, może okazać się że taki wynik zostanie zrealizowany jeszcze w tym roku. Obecnie sprzedaż on-line odpowiada za 17 proc.