Cyfrowy Polsat będzie zwracał pieniądze swoim klientom. Złóż wniosek, a też dostaniesz
Cyfrowy Polsat zwróci klientom pieniądze. UOKIK wykazał, że opłaty były naliczane bez zgody konsumentów.
Opłaty naliczane bez zgody klientów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował klientom jedną lub dwie dodatkowe usługi, nie pytając ich o zgodę.
Program antywirusowy “Ochrona Internetu "Ochrona Internetu" oraz usługa odtwarzania materiałów audiowizualnych na różnych urządzeniach "Serwis IPLA 3 z 3" były składową częścią większości ofert promocyjnych, z których klienci mogli zrezygnować dopiero po zawarciu umowy, i ponosili opłaty niezależnie od tego czy chcieli skorzystać z tych usług.
Rekompensaty
Prezes UOKiK stwierdził, że klientom należą się rekompensaty i zobowiązał spółkę do ponownego rozpatrzenia i uwzględnienia w całości złożonych przez klientów reklamacji w tej sprawie.
Decyzja jeszcze nie jest prawomocna, "Cyfrowy Polsat rozpocznie realizację swojego zobowiązania w terminach określonych w decyzji po jej uprawomocnieniu się", poinformował UOKiK. Cyfrowy Polsat może się od niej odwołać, jednak jest to mało prawdopodobne, bo dzięki temu, że współpracowała z Urzędem, uniknęła wysokiej kary finansowej.
Bezpłatny okres próbny usługi
Bezpłatny okres próbny jest często oferowaną usługą przez różne przedsiębiorstwa. W tym czasie odbiorca usługi może się z nią zapoznać, zdecydować, czy mu ona odpowiada i podjąć decyzję o wydłużeniu korzystania z niej, już po uiszczeniu stosownej opłaty.
W przypadku okresu próbnego konieczne jest, by usługodawca jasno określił czas jego trwania i warunki płatności po jego zakończeniu.