Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Dino przekroczyło ważną granicę. Polska sieciówka coraz poważniejszym konkurentem Biedronki
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 03.07.2020 02:00

Dino przekroczyło ważną granicę. Polska sieciówka coraz poważniejszym konkurentem Biedronki

11.04.2020 Jadow kolejka do marketu Dino Fot. Andrzej Iwanczuk/REPORTER
ANDRZEJ IWANCZUK/REPORTER

Dino przekroczyło ważny próg

Jak donosi portal wiadomoscihandlowe.pl, polska sieć wielobranżowych sklepów wielkopowierzchniowych przekroczyła ważną granicę, znacznie zwiększając liczbę posiadanych placówek handlowych i tym samym utrzymując wzrost pomimo kryzysu spowodowanego kwarantanną, która pociągnęła za sobą zmniejszoną konsumpcję. Pod koniec pierwszego półrocza spółka Dino może się pochwalić już 1302 sklepami w kraju. Spółce udało się uruchomić aż 84 nowe sklepy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku 2020. W roku 2019 po pierwszym półroczu wynik był gorszy: Dino uruchomiło 81 nowych placówek. Mimo kryzysu wzrost jest więc jednak widoczny. 

Dino depcze Biedronce po piętach

Nie są to puste liczby, bo wskazują one na zmieniające się proporcja rynku dotychczas niemal zmonopolizowanym i zdominowanym przez sieć Biedronka. Dino w imponującym tempie i stylu dogania Biedronkę. Można przypuszczać, że gdyby nie pandemia koronawirusa i obostrzenia związane z koronawirusem opóźniające otwarcie niektórych spośród nowych sklepów wzrost znaczenia Dino na polskim rynku byłby jeszcze widoczniejszy. Biorąc pod uwagę dane z poprzedniego roku, gdy Dino otworzyło ogółem 243 marketów, możemy się spodziewać, że także w tym roku druga połowa roku przyniesie z sobą otwarcie jeszcze większej liczby placówek. Czy wkrótce większa część Polaków odwróci się od Biedronki na rzecz rodzimego Dino? Nie sposób powiedzieć tego z pewnością w tym momencie, ale energiczna ekspansja sieci wywiera silne wrażenie.