Dino uruchomi aplikację. Klienci doczekali się po wielu latach, to wielkie udogodnienie

Dino stanowi swojego rodzaju fenomen, jeżeli porównalibyśmy tę sieć do innych dyskontów takich jak Biedronka czy Lidl. Firma dynamicznie się rozwija mimo minimalnych nakładów na marketing. Wiele wskazuje na to, że zanosi się na zmianę strategii promocji marki, a tym samym nowe udogodnienie dla konsumentów.
Dino wyróżnia się na tle konkurencji
Pod marką Dino działa sieć sklepów, które są zazwyczaj otwierane w małych miejscowościach, niewielkich miastach czy na peryferiach większych aglomeracji. Jak wynika z danych zebranych przez PMR Market Experts, tylko 1,4% wszystkich sklepów Dino działało na obszarze miast z zaludnieniem powyżej 200 tys. mieszkańców. Firma odniosła komercyjny sukces, jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a nawet posiada prawa do uruchamiania stacji paliw pod własną marką. Gdzie tkwi jej sekret?

Wszystko to stało się przy minimalnych działaniach marketingowych i śladowej zewnętrznej promocji. Prawdopodobnie taki stan rzeczy ma wkrótce ulec zmianie — sieć planuje nowe działania, co będzie ukłonem w stronę konsumentów, którzy są przyzwyczajeni do podobnych rozwiązań, oferowanych już przez inne dyskonty. Co zyskają klienci Dino?
Ważne nowości w aplikacji Lidla. Zacznie się 5 marca, klienci będą zachwyceni W Pepco zacznie się już w czwartek. Hity na wiosnę kupisz za groszeDino zmieni dotychczasową strategię
Można stwierdzić, że sieć Dino cieszy się sympatią konsumentów. Co ciekawe, jeśli przyjrzeć się komentarzom opisującym wrażenia zakupowe, raczej trudno doszukać się negatywnych treści, co nie jest normą u innych dyskontów, które prowadzą dalece bardziej zaangażowaną komunikację ze swoimi klientami. Tymczasem Dino nie reklamuje się w telewizji albo radiu, nie oferuje kart lojalnościowych, a w mediach społecznościowych takich jak Instagram czy Facebook jest obecne stosunkowo krótko.

Sieć do tej pory stawiała na bezpośredni kontakt z klientem, a ewentualne działania marketingowe koncentrowały się na stawianiu bilboardów reklamowych w niedalekiej odległości od sklepu, ewentualnie na gazetkach promocyjnych. To działało, głównie z powodu lojalności klientów z małych wsi i miast, którzy zyskali dostęp do znacznie szerszej oferty produktowej, niż ta oferowana przez małe sklepiki, które zazwyczaj działają w takich miejscach. Jakąś rolę spełnił w tym wszystkim lokalny patriotyzm, bo przecież Dino to polska marka.
Strategia się sprawdza, jednak wsie i mniejsze miasta idą z duchem czasu, rozwijają się, zapewniając swoim mieszkańcom nowe możliwości. Wygląda na to, że konieczność dostosowania się do tych zmian zauważyła również sieć Dino, która w najbliższej przyszłości będzie stawiać na nowe technologie. Teraz poszukuje specjalisty, który miałby się zająć wdrożeniem tych udogodnień. Na czym dokładnie miałoby polegać jego zadanie?
Dino może uruchomić aplikację mobilną
Aplikacje mobilne to już standard zarówno w dużych sieciach sklepowych jak i tych nieco mniejszych. W Dino takie rozwiązanie się do tej pory się nie pojawiło i raczej nikt się go nie spodziewał. Tymczasem dyskont rozpoczął rekrutację na stanowisko “Kierownik produktu (aplikacja lojalnościowa)”. To może oznaczać, że już niedługo klienci zyskają możliwość korzystania z nowego narzędzia.
![Kariera - [marketdino.pl].png](https://images.iberion.media/images/origin/Kariera_marketdino_pl_6aca828fcc.png)
Czym będzie zajmować się osoba na tym stanowisku? Jak czytamy na stronie Dino, do jej obowiązków będzie należeć:
- opracowanie i realizacja strategii rozwoju aplikacji mobilnej Dino, planowanie i nadzorowanie procesów związanych z nowymi funkcjonalnościami, aktualizacjami oraz optymalizacją aplikacji;
- analiza i badanie potrzeb użytkowników i trendów rynkowych, monitorowanie konkurencji i wprowadzanie usprawnień na podstawie analiz rynkowych;
- opieka nad całym cyklem życia aplikacji, określanie celów, mierzenie efektywności wprowadzanego produktu;
- koordynowanie działań z zespołem Marketingu cyfrowego;
- analiza wyników i optymalizacja aplikacji na podstawie danych, analizowanie wskaźników takich jak LTV, DAU, MAU, Churn
Od kandydata oczekuje się minimum 3 lat doświadczenia zarządzaniu rozwojem aplikacji mobilnych, umiejętności z dziedziny UX/UI czy znajomość narzędzi analitycznych.
Jeszcze nie wiadomo kiedy aplikacja miałaby się ukazać, gdyż sieć, zgodnie ze swoim zwyczajem nie komunikuje szerzej swoich planów. Ale już te pierwsze kroki wskazują na znaczącą zmianę w polityce firmy. Polacy podczas robienia zakupów chętnie korzystają z takich programów, o czym świadczy choćby liczba pobrań ze sklepów mobilnych. Krok Dino w tym kierunku jest niespodziewany, a rezultat może być zaskakujący.





































