Dopiero co zwiększyli budżet hitowego programu. Nadwyżka skończyła się jeszcze przed czasem
Z tego artykułu dowiesz się:
O co chodzi w programie "Mój prąd"
Dlaczego nabór wniosków zakończył się przed czasem
Na jaką opcję mogą liczyć osoby, które nie zdążyły złożyć wniosku
Nabór wniosków o dopłatę zakończony
„Mój prąd” jak już informowaliśmy, uruchomiona w 2019 roku inicjatywa ma wspomóc finansowo obywateli, którzy planują zainwestować w produkowanie energii elektrycznej z prosumenckich instalacji PV o mocy 2-10 kW. Dotacje są skierowane do osób fizycznych, które wytwarzają energię dla własnych potrzeb. Z pieniędzy można sfinansować mikroinstalacje fotowoltaiczne (PV).
Dopłaty przyznawane są w formie dotacji do 50 proc. kosztów kwalifikowanych mikroinstalacji, która wchodzi w skład danego przedsięwzięcia. Jednocześnie zasady programu zastrzegają, że górny próg dopłaty do jednego projektu nie może przekroczyć 5 tys. zł. Dotacje są wolne od podatku dochodowego.
W ostatnim czasie Ministerstwo Klimatu i Środowiska, a także Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej poinformowały o zamknięciu w dniu 7 grudnia br. naboru wniosków w ramach programu, podczas gdy planowany termin miał nastąpić 18 grudnia. Wszystko z powodu ogromnego zainteresowania programem (do 6 listopada 2020 r. do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej trafiło aż 200 tys. wniosków), co spowodowało, że zwiększony niedawno do 1,1 mld zł budżet programu został wyczerpany.
Szansa dla tych, co nie zdążyli
Dla osób, które nie zdążyły ze złożeniem wniosku, pojawiło się światełko w tunelu. Owo światełko to program „Bilet do przyszłości” firmy Columbus Energy S.A, w ramach którego można otrzymać dopłatę na zakup domowej fotowoltaiki i pomp ciepła.
W ramach programu, jak informuje Money.pl, będzie można otrzymać dopłatę w wysokości do 5 tys. zł na produkty i usługi oferowane przez Columbus Energy S.A. W sumie na rzecz finansowego wsparcia osób zainteresowanych programem spółka przeznaczy 50 mln zł.
- Specjalną premię o wartości 5 tys. złotych otrzyma każdy klient Columbus zaraz po zamontowaniu naszej instalacji – mówi cytowany przez portal Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy S.A.
Zieliński podkreśla, że z informacji uzyskanych od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wynika, że ok. 10 tys. osób zostało pozbawionych możliwości uzyskania dofinansowania w ramach tegorocznej edycji programu „Mój prąd”.
- Stąd też bierze się kwota 50 mln złotych, jaką postanowiliśmy przeznaczyć na rzecz wsparcia klientów w programie "Bilet do przyszłości – tłumaczy prezes Columbus Energy S.A.
Zainteresowani skorzystaniem z programu „Bilet do przyszłości”, jak wyjaśnia Zieliński, otrzymają kartę, którą będzie można wykorzystać w celu obniżenia ceny zakupu produktów i usług z oferty Columbus, czyli magazynów energii czy pomp ciepła. Karta ma określony termin ważności i jak informuje spółka, otrzymają ją klienci, którzy podpiszą umowę jeszcze w tym roku.