Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Evergreen ma totalnie złą passę. Tym razem ciężarówka firmy zablokowała autostradę
Maria Glinka
Maria Glinka 30.03.2021 02:00

Evergreen ma totalnie złą passę. Tym razem ciężarówka firmy zablokowała autostradę

Evergreen zablokował autostradę
Wikimedia Commons/Col André Kritzinger, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61619267

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Kiedy odblokowano Kanał Sueski

  • Którą autostradę zablokowała ciężarówka Evergreen

  • Jakie inne, pechowe zdarzenia ma na koncie tajwańska spółka

Evergreen z kolejną wpadką. Tym razem blokada autostrady

Evergreen Marine to tajwański armator zajmujący się transportem morskim, który przez ostatni tydzień widniał na pierwszych stronach gazet z całego świata. Wszystko za sprawą blokady Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given, który należy do tej firmy.

Kontenerowiec zagnieździł się w ubiegły wtorek. W dalszym ciągu przyczyny tego wypadku są nieznane. Eksperci wykluczyli awarię i uszkodzenia mechaniczne. Podejrzewa się, że Ever Green utknął w Kanale Sueskim za sprawą bardzo silnych podmuchów wiatrów.

Statek o ogromnych gabarytach, który jest większy niż Wieża Eiffla, udało się wyciągnąć z mielizny dopiero w poniedziałek 29 marca. Dokładnie tego samego dnia doszło do kolejnego pechowego zdarzenia z Evergreen w roli głównej.

[EMBED-11]

Tym razem do zdarzenia doszło nie na morzu, lecz na autostradzie. Portal Taiwan English News donosi, że ciężarówka, która przewoziła kontenery Evergreen zablokowała autostradę Changchun-Shenzhen w Nanjing w Chinach.

Azjatyckie media zaznaczają, że nie ma pewności co do daty i dokładnego miejsca blokady. Najnowsze zdjęcia mają pochodzić z kamery monitoringu drogowego. Fotografie bardzo szybko obiegły internet. Internauci w komentarzach żartują, pytając „czy oni muszą wszystko blokować?”.

Zła passa Evergreen trwa od lat 90.

Jednak zdarzenie na chińskiej autostradzie z pewnością nie będzie miało aż tak dramatycznych skutków, jak zator w Kanale Sueskim. Eksperci przekonywali, że każda godzina blokady na Kanale Sueskim kosztuje ok. 400 mln dolarów. Szacuje się bowiem, ze tym szlakiem przepływa ok. 12 proc. światowego handlu.

Blisko tygodniowa blokada jednego z najważniejszych morskich szlaków transportowych wstrzymała dostawy milionów towarów w tym przede wszystkim ropy naftowej i gazu ziemnego. Tuż po wyciągnięciu Ever Given ceny ropy spadły.

Kryzys w Kanale Sueskim uniemożliwił także transport ziaren kawy, mebli oraz pulpy drzewnej, z której produkuje się papier toaletowy. Pierwsze oznaki opóźnień w dostawach zaobserwowano w USA.

To jednak nie jedyna wpadka na koncie Evergreen. W 1992 r. z innego kontenerowca - Ever Laurel, wypadło ok. 30 tys. gumowych zabawek chińskiej produkcji. Fale Oceanu Atlantyckiego wyrzucały je na brzegi całego świata przez kolejne 15 lat.

Spółka Evergreen Marine Corp., która odpowiada za blokadę Kanału Sueskiego, została założona w 1968 r. Jest częścią Grupy Evergreen, w skład której wchodzą inne firmy transportowe.