Gigant meblarski 6. siecią... gastronomiczną na świecie
Stosy klopsików z Ikei, bułeczki cynamonowych i hot-dogi, które głodni kupujący chwytają w sklepach Ikea na całym świecie zagwarantowały przedsiębiorstwu 6. miejsce w rankingu.. sieci gastronomicznych pod względem sprzedaży. Obecnie Ikea startuje z z usługą dostaw żywności do domu.
„Trudno się robi interesy z ludźmi o pustych żołądkach”
Założyciel sieci Ikea Ingvar Kamprad zwykł mawiać, że „trudno się robi interesy z ludźmi o pustych żołądkach”. Ta filozofia doprowadziła sieć – mniej czy bardziej przypadkowo – do stania się poważnym gracza na rynku gastronomicznym.
Nasza pozycja rynkowa przekłada się na nowe okazje biznesowe, co wiąże się jednak z odpowiedzialnością. Chcemy należeć do liderów działań na rzecz zdrowej i pozyskiwanej w sposób zrównoważony żywności – zapewnia Michael La Cour, dyrektor zarządzający Ikea Food Services AB.
Ikea nie ujawnia danych sprzedażowych z tego segmentu, można jednak wyobrazić sobie skalę biznesu, biorąc pod uwagę popularność restauracji sieci oraz fakt, że w samym 2017 r. jej sklepy na całym świecie odwiedziło ponad 936 mln osób, a 2,3 mld klientów skorzystało w tym okresie z serwisu Ikea.com.
Ikea dba o zrównoważony rozwój i wprowadza dania bezmięsne
Ikea inwestuje nie tylko w kolejne sklepy, lepszą aplikację i stronę internetową, ale również rozwija swoje menu. Ikea rozszerza swoją ofertę o dania wegetariańskie. Już w 2015 roku wypuściła na rynek wegetariańskie kulki z ciecierzycy, marchwi, grochu, papryki, kukurydzy cukrowej i jarmużu, a ostatnio wprowadziła wegetariańską wersję swoich słynnych klopsików. Michael La Cour wyjaśnia, że decyzja o stworzeniu nowego bezmięsnych klopsików spowodowana jest rosnącym zapotrzebowaniem na "zrównoważone produkty żywnościowe".