Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > IKEA otwiera nowy rok wraz z sezonem jesienno-zimowym. Debata „Domy przyszłości – relacje a innowacje"
Redakcja BiznesInfo
Redakcja BiznesInfo 14.09.2022 19:12

IKEA otwiera nowy rok wraz z sezonem jesienno-zimowym. Debata „Domy przyszłości – relacje a innowacje"

EN 01495580 0327
CHARLY TRIBALLEAU/AFP/East News

Początek nowego roku w IKEA od zawsze był wyjątkową okazją. Przez 70 lat marka  co roku świętowała go wydaniem kolejnego egzemplarza kultowego Katalogu. Od  kilku lat IKEA pisze nowy rozdział, w którym wciąż najważniejsze jest życie w domu  i odpowiedź na realne potrzeby ludzi. W związku z tym 13 września w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się debata IKEA pt. „Domy przyszłości – relacje  a innowacje”.

Początek roku 2023 w IKEA był okazją do spotkania, w trakcie którego eksperci dyskutowali m.in. o tym jak będzie zmieniał się dom oraz jak wpływają na niego  aktualne zmiany społeczne, ekonomiczne i geopolityczne. Paneliści rozmawiali o swoim podejściu do domu w kontekście własnych czterech kątów, sąsiedztwa i planety. Wśród nich znalazł się prof. Radosław Markowski – Profesor nauk społecznych, Natalia Olszewska – Współzałożycielka Impronty, Specjalistka od zastosowania neuronauk w  architekturze, Anna Cybulska – Dyrektorka ds. Projektowania wnętrz i rozwoju rynku  wnętrzarskiego w IKEA, Katarzyna Piwowarczyk – Dyrektorka ds. Marketingu w IKEA, a także Agata Czachórska – Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA. 

Marka chcąc docierać jeszcze lepiej do swoich klientów, dokładnie przygląda się  problemom oraz wyzwaniom, z którymi się mierzą oraz oferuje im różne możliwości  dopasowane do ich potrzeb. IKEA od lat bada rynek i odwiedza domy, w tym również  Polaków, by dowiedzieć się, co jest dla nich ważne w domowym życiu. Dzięki temu dzisiaj wiemy, że słowo „dom” przez ostatnie lata zyskało na znaczeniu – to już nie tylko nasi  najbliżsi i wnętrza. Dzisiaj patrzymy na niego także przez pryzmat naszego najbliższego  otoczenia – społeczności oraz planety. Kryzysy i ludzkie tragedie, takie jak pandemia  COVID i wojna tuż za naszą granicą sprawiły, że otworzyliśmy się na sąsiadów. Na małej  przestrzeni szukamy rozwiązań, dzięki którym możemy żyć zarówno wspólnie, jak i  oddzielnie, mając jednocześnie miejsce do pracy, nauki oraz tworzenia więzi. W związku z potrzebą wielofunkcyjności wyraźnie obserwujemy wydzielenie strefy produktywnej i  strefy relaksu w naszych domach.

Mimo tak wyraźnego wpływu domu na samopoczucie – przeciętne miesięczne wydatki  na buty i odzież na 1 osobę w gospodarstwach domowych stanowią 4,4% wydatków ogółem, a na wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego  poświęcamy 5,6%, czyli niewiele więcej (do tej kategorii wlicza się także elektronika i AGD). IKEA wierzy, że to jak mieszkamy, ma wpływ nasze samopoczucie, a 34% Polaków w  Raporcie „Życie w domu 2021” zgodziło się z tym stwierdzeniem. Dlatego też marka stale pracuje nad funkcjonalnymi, dobrze zaprojektowanymi rozwiązaniami, aby uczynić życie wielu ludzi na świecie lepszym. Pamięta przy tym o środowisku i przystępności cenowej,  wpisując każdy ze swoich produktów w zasady Demokratycznego Wzornictwa. Tworzy  produkty o pięknym wzornictwie, funkcjonalności – takie, które są zrównoważone, dobrej  jakości i w przystępnej cenie, ponieważ każdy powinien mieć dostęp do dobrych artykułów wyposażenia domu.

Świat nieustannie się zmienia, dlatego musimy dostosowywać naszą rzeczywistość,  dom i nawyki. Coraz uważniej patrzymy na to jak żyjemy, chcąc robić to w sposób  bardziej przyjazny planecie. IKEA chciałaby ułatwiać podejmowanie rozsądniejszych  i zdrowszych wyborów, poprzez pokazanie jak w prosty sposób można zmienić 

swoją przestrzeń, aby czuć się w niej dobrze i bezpiecznie. A jaki sobie stawia cel? Do  2030 IKEA chce zainspirować i umożliwić ponad miliardowi ludzi lepsze codzienne życie  w granicach możliwości planety. Oprócz tego, w 2030 roku IKEA chce osiągnąć pozytywność klimatyczną i być biznesem w pełni cyrkularnym. 

Warto zapamiętać: cztery razy w roku (w lipcu, październiku, styczniu i kwietniu) IKEA  wprowadza do asortymentu nowości. W każdym sezonie roku można także liczyć na  limitowane kolekcje, które są oryginalne, projektowane przy współpracy i zaangażowaniu  rzemieślników, artystów, znanych marek, a nawet pasjonatów np. gamerów czy miłośników zwierząt.

Więcej informacji o nowościach i planach IKEA na nowy rok na IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA.

Tagi: