ING podjęło bardzo ważną decyzję. Klientów czekają spore zmiany
Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:
Jakie zmiany czekają klientów ING Banku Śląskiego
Kiedy konkretnie zmiany wejdą w życie
Jutro mija tydzień od zakończenia rekordowo długiej awarii z którą musieli zmierzyć się klienci banku
ING Bank Śląski ogłasza zmiany
Wygląda na to, że koniec roku to dla części banków dobry moment na zmiany w regulaminach. Niedawno informowaliśmy o zmianach w tym zakresie w mBanku, teraz na podobny krok zdecydował się ING Bank Śląski. Szczegóły podaje serwis cashless.pl.
Nowy regulamin ING Banku Śląskiego zacznie obowiązywać od 14 marca 2021 roku. Znalazły się w nim m.in. zapisy dotyczące nowych usług w ofercie banku. Są one wprowadzane przez organizacje płatnicze jak Mastercard i Visa i wprowadzane od wiosny przyszłego roku nowe zasady jak zauważa portal są efektem dostosowania wewnętrznych przepisów ING Banku Śląskiego do wymogów tych organizacji.
Wśród najważniejszych zmian ogłoszonych przez ING Bank Śląski należy zwrócić uwagę na możliwość dokonywania przelewów z karty na kartę przy użyciu systemów organizacji płatniczych, takich jak Mastercard Send oraz Visa Direct. Klienci będą również mieli możliwość wpłaty gotówki w terminalach działających w stacjonarnych sklepach i punktach usługowych. Bank informuje również o innej nowości, jaką będzie możliwość aktywacji karty jeszcze przed jej otrzymaniem.
Partnerzy ING - Mastercard Send i Visa Direct jak przypomina cashless.pl to usługi wprowadzone przez organizacje płatnicze na wielu europejskich rynkach. W ostatnim czasie w Polsce rozwiązanie to zastosował fintech TransferGo, specjalizujący się w przelewach i przekazach międzynarodowych. Usługi te będą konkurowały z coraz popularniejszymi w naszym kraju przelewami P2P (na numer telefonu odbiorcy), realizowanymi za pośrednictwem Blika.
Z kolei wpłata na kartę to jak zauważa portal póki co mało znana usługa w Polsce, którą można realizować w terminalach zarządzanych przez spółkę First Data Polska, działających w sieci sklepów Żabka. Niebawem będzie dostępna także dla klientów ING.
Tydzień po wielkiej awarii w ING
Tymczasem jutro minie tydzień od naprawienia trwającej blisko 80 godzin awarii, którą klienci ING Banku Śląskiego będą pamiętać jeszcze długo. Wszystko zaczęło się w środę 2 grudnia, gdy klienci zaczęli informować na portalach społecznościowych banku o trudnościach w dostępie do systemu Makler. Dopiero w sobotę 5 grudnia, tuż przed północą ING Bank Śląski przekazał optymistyczne wieści dotyczące usunięcia awarii.
- Po ponad trzech dobach niedostępności ING przywróciło moduły Makler w bankowości internetowej Moje ING oraz w aplikacji mobilnej ING Makler Mobile – informował ING Bank Śląski.
Bank przeprosił klientów za awarię zaznaczając, iż ma „pełną świadomość sytuacji w jakiej postawiliśmy naszych klientów”. Poinformowano również, że do końca grudnia wszyscy klienci Biura Maklerskiego ING będą mogli zawierać transakcje bez prowizji maklerskiej. Ogłoszono również powołanie specjalnego zespołu do sprawnego rozpatrywania reklamacji.
- Chcielibyśmy zapewnić, że udostępnimy na stronie banku szczegółowy raport wyjaśniający powody awarii oraz opisujący przebieg prac naprawczych. Potrzebujemy na to kilku dni, aby dokładnie przeanalizować zaistniałą sytuację z zewnętrznym dostawcą systemu – napisano w komunikacie.
Przypomnijmy, że początki banku sięgają końca lat 80’, gdy rozpoczął funkcjonowanie pod nazwą Bank Śląski. W 1991 roku został przekształcony z banku państwowego w spółkę akcyjną, zaś trzy lata później jego akcje trafiły na Giełdę Papierów Wartościowych. Do połączenia z ING Bankiem doszło w 2001 roku i od tamtego czasu bank używa nazwy ING Bank Śląski. Konto w banku posiada 4,7 mln osób, z czego 4,2 mln to klienci indywidualni.