ING Bank Śląski zablokował niektóre karty płatnicze. Chodzi o wyciek danych
Serwis bankier.pl informuje, że w miniony weekend niektórzy klienci jednego z większych polskich banków mieli zablokowane karty płatnicze. Instytucja wyjaśnia, co spowodowało podjęcie takich kroków.
Wyciek danych
Serwis podaje, że w nocy z piątku na sobotę ING Bank Śląski otrzymał informację o wycieku danych u jednego z operatorów kart płatniczych.
„Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób” - wyjaśnia ING.
Trzeba zastrzec kartę
Przedstawiciele ING Banku Śląskiego zwracają się do klientów ze specjalnym apelem. Osoby, których karty zostały zablokowane, muszą teraz je zastrzec.
Można tego dokonać zarówno w placówce banku, jak i zdalnie m.in. poprzez aplikację Moje ING. „Zastrzeżenie karty umożliwi zamówienie nowej, co również można zrobić wykorzystując aplikację banku” - podaje bankier.pl powołując się na komunikat instytucji.
Wiadomość SMS
ING Bank Śląski zapewnia, że "problem dotyczy niewielkiej" części klientów. Instytucja przekazała, że osoby, których dotyczy problem powinny otrzymać wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.