Jabłkowa afera w Biedronce. Klienci długo o tym nie zapomną
Oferta Biedronki po raz kolejny zaskoczyła klientów, choć tym razem w niekoniecznie pozytywnym sensie. Internet obiegły zdjęcia “halloweenowych jabłek”, a w komentarzach posypały się krytyczne uwagi. Oburzenie klientów wywołała nie tylko cena owoców… Ich uwagę zwrócił także inny szczegół. Odpowiedź spółki może zaskoczyć.
Jabłka z Biedronki zrobiły furorę. Nie na to liczyła sieć
Od zawsze Biedronka przyciągała klientów promocjami i wyjątkowymi okazjami. Kilka miesięcy temu hitem marketingowym okazała się być również wojna z Lidlem — dyskusje o długich paragonach i paletach z towarem w alejkach wcale nie odstraszały kupujących. Teraz sieć dyskontów znów jest na językach internautów, tym razem z powodu specjalnych jabłek z halloweenowym grawerem. Najwięcej komentarzy wcale nie dotyczyło jednak samego produktu, a jego opakowania.
Afera w Biedronce. Cena powala, opakowanie budzi wątpliwości
Z okazji Halloween sieć postawiła na sprzedaż jabłek ze specjalnym grawerem: “Happy Halloween”. Udekorowane w ten sposób owoce okazały się sporym wydatkiem, kosztowały bowiem aż 2,99 zł — za sztukę! Był to pierwszy krok do zdenerwowania klientów, znacznie więcej osób oburzyło się jednak na sposób zapakowania jabłek. Każde z nich zostało opakowane w osobny, foliowy worek. Pod postem TakiTemat, który udostępnił zdjęcia jabłek, nie zabrakło komentarzy w tej kwestii. Pojawiły się pytania o generowanie niepotrzebnych odpadów.
Ekologia pełną gębą
Fajny pomysł na produkcję plastiku
Wściekli się z tymi foliowymi worami, idiotyzm. Niedługo każde ziarnko grochu czy fasoli tak zapakują
Biedronka tłumaczy się z jabłkowej afery
Sieć dyskontów nie pozostawiła sprawy bez komentarza. Głos w sprawie zabrał Łukasz Żmudziński, starszy menedżer ds. jakości produktów świeżych Biedronki. W rozmowie z Faktem zaznaczył, że dbanie o środowisko stanowi jeden z filarów działalności spółki. Dodał, że specjalne opakowanie jabłek było niezbędne dla trwałości graweru, jednak nie to działanie nie będzie miało negatywnego wpływu na środowisko.
Folia wykorzystywana do pakowania tych jabłek, jest biodegradowalna, co wpisuje się w zarządzanie materiałami i opakowaniami realizowane w ramach jednego z filarów strategii Biedronki – poszanowania środowiska naturalnego — powiedział Łukasz Żmudziński.