Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Twój portfel > Niemiecka sieciówka mocno obniża ceny. Jednak nie tylko ona
Radosław Święcki
Radosław Święcki 09.03.2020 01:00

Niemiecka sieciówka mocno obniża ceny. Jednak nie tylko ona

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Kaufland tnie VAT

“Ciach VAT” - z akcją pod takim tytułem ruszył pod koniec lutego Kaufland, zapowiadając obniżke ponad 3000 produktów (pełna lista produktów jest dostępna tutaj: https://www.kaufland.pl/oferta/ciach-vat.html ). 

To odpowiedź sieci na mającą wejść w życie od 1 kwietnia nową matrycę stawek VAT, która zakłada obniżenie, jak podwyższenie stawek wybranych grup towarów. Bankier.pl przypomina, że obniżki dotyczyć będą m.in. owoców tropikalnych i cytrusowych oraz niektórych orzechów (z 8 proc. do 5 proc.), bulionów, żywności homogenizowanej i dietetycznej, zup (z 8 proc. do 5 proc.), czy pieczywa i ciastek (z 8 proc. do 5 proc.). 

Z kolei podniesienie stawek obejmie  grupy towarów, jak owoce morza, przetwory z nich i posiłki je zawierające (z 5 proc. na 23 proc.), lód używany do celów spożywczych (z 8 proc. na 23 proc.), czy przyprawy nieprzetworzone (np. gałka muszkatołowa) - z 5 na 8 proc.

Biedronka i Lidl obniżają ceny

Bankier.pl przypomina, że wcześniej na galopującą inflację obniżką cen reagowały Biedronka i Lidl. Pierwsza sieć obniżyła ceny 1000 podstawowych produktów. Z kolei Lidl zaproponował swoim klientom akcję polegającą na obniżeniu cen 300 produktów. Towary objęte promocją mają w niektórych przypadkach pewne obostrzenia – część dostępna jest wyłącznie z aplikacją, niektóre mają ograniczenia sprzedażowe (np. tańsze piwa Żywiec konsumenci kupią maksymalnie 6 sztuk, w przypadku części wędlin ograniczenia wyniosą 3 sztuki).

Tagi: Kaufland