Kaufland wprowadza ogromne zmiany. Jednych one zachwycą, innych wprowadzą w zakłopotanie
Kaufland prze na polski rynek
Kaufland, sieć handlowa działająca w Polsce od 2001 roku, jako cel na 2019 rok postawiła sobie jeszcze szybszy rozwój sieci sklepów, modernizacje kolejnych placówek handlowych, ale także inwestowanie w nowe technologie i koncepty handlowe. Nie ma wątpliwości, że spełnia te założenia.
Na początku niemiecka roku sieć otworzyła w naszym kraju cztery nowe sklepy: we Wrocławiu, Lublinie, Nowym Sączu i Gliwicach. Obecnie w Polsce znajduje się aż 212 sklepów z jego logo. W najbliższym czasie firma planuje cztery kolejne inwestycje, np.: w Zielonej Górze, Piastowie koło Warszawy, Częstochowie czy Zawierciu.
Pomysły na środowisko
Kaufland zabiera się również za modernizacje placówek, które mają nie tylko polegać na odświeżaniu ich wyglądu, ale przede wszystkim na wdrażaniu nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań.
Wśród nowych udogodnień jakie zostały wprowadzone w ostatnim czasie wyróżnić można kolejną stację ładowania pojazdów elektrycznych GreenWay, która została otwarta w Nowej Soli. Do tej pory sieć Kaufland dysponowała jedną taką stacją zlokalizowaną w Suwałkach. W wyniku rozszerzenia współpracy, w 2019 r. przy marketach Kaufland powstanie jeszcze pięć stacji GreenWay - mówił serwisowi portalspozywczy.pl przedstawiciel Biura Prasowego Kaufland Polska.
Nadążyć za klientem nie jest łatwo
Firma dba również o nadążanie za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, dlatego np. wprowadziła w 30 marketach usługę kurierską DHL Parcel. Przesyłki można odbierać i nadawać w Punktach Informacyjnych w godzinach pracy marketów. Co więcej, w każdym sklepie Kaufland można połączyć się z darmową siecią Wi-Fi. Kaufland nie zapomina też o komforcie podczas zakupów. Zapewnia szerokie, bezkolizyjne alejki i niskie regały ułatwiające zdjęcie towaru z półki, jak zauważa portal Wiadomości Handlowe.
Nowe koncepty, czy to wypali?
W niektórych sklepach sieci testuje się również nowe rozwiązania, np. w markecie w Krakowie utworzono kilkanaście stref tematycznych dostosowanych do potrzeb współczesnych konsumentów. Wśród nich znajdziemy m.in. strefę z produktami dla osób aktywnych, obejmującą zarówno produkty spożywcze, takie jak odżywki, napoje izotoniczne czy przekąski energetyczne, jak i sprzęt do uprawiania sportu, m.in. piłki, deskorolki, hantle i taśmy do ćwiczeń. Są także oddzielne strefy kuchni regionalnej oraz kuchni świata. W sklepie znacznie rozszerzono również dostępny asortyment marek premium, wydzielono dział z naturalnymi kosmetykami, a także z produktami ekologicznymi do prania i sprzątania. Dla najmłodszych powstała specjalna strefa z zabawkami przedstawiającymi ulubione postacie z Disneya. Market sieci Kaufland w Krakowie ze strefami tematycznymi był pierwszym sklepem w Polsce w takiej aranżacji - czytamy na portalu.
Kaufland wspiera także rozwój polskich producentów i dostawców z sektora FMCG w ramach realizowanego od marca br. projektu „Startup by Kaufland”. Warto też przypomnieć, że Kaufland otworzył również w 2018 roku jeden z najnowocześniejszych automatycznych magazynów w Europie wyposażonych w rozwiązania pomagające pracownikom w procesie przygotowywania zamówień, zwiększając ich efektywność. Sieć ma zamiar dalej rozwijać się w kierunku zwiększenia komfortu klientów, innowacyjności i dbałości o środowisko.