BiznesINFO.pl Praca Kiedy otwierać biznes? Lepiej późno niż wcale
Biznesinfo.pl

Kiedy otwierać biznes? Lepiej późno niż wcale

11 lipca 2019

Kiedy otwierać biznes? Czy jest na to pytanie jedna dobra odpowiedź? Zadaje je sobie z pewnością wielu, którzy chcą wejść na rynek z własnym pomysłem i przedsiębiorstwem. Jednak odpowiedź na to pytanie nie jest taka, jakiej życzyliby sobie zieloni na rynku firm. A jeśli już posiłkują się danymi z internetu, mogą się nieźle zdziwić.

Problem w tym, że nie ma jednej dobrej odpowiedzi na to pytanie. Dowodem na to jest chociażby fakt, że naprzeciw z odpowiedzią pytającym próbują wyjść w sieci artykuły, w których możemy przeczytać o tym, że nie należy otwierać biznesu podczas pustego biegu Księżyca, bo wówczas firma nam padnie. Inna perełka z o podobnym zabarwieniu mówi natomiast, że "planety opiekują się swoimi sferami biznesu" i dobrze otworzyć daną firmę w dzień, kiedy Ziemia leży na jednej linii z nią i Słońcem. Oczywiście takie porady możemy włożyć między bajki.

Kiedy otwierać biznes?

Biznes to nie jest przecież magia, ani myślenie życzeniowe. By wejść na rynek i nie paść w ciągu kilku tygodni czy miesięcy, należy mieć dobre przygotowanie formalne, mentalne i odpowiednie zaplecze. Bez takich rzeczy jak odpowiednia kadra, biznesplan, amortyzacja finansowa czy nawet plany awaryjne, nie ma co myśleć o wywieszaniu na drzwiach swojego lokalu kartki z napisem "otwarte".

No dobrze, ale kiedy otwierać biznes? Jak już wspomnieliśmy, najlepiej zrobić to po prostu z głową, jakkolwiek nie brzmiałoby to ogólnikowo. Potrzebujemy odpowiedniego przygotowania, o którym wyżej, ale także i pewnego rozeznania oraz wyczucia. Nikt nie będzie otwierał firmy świadczącej usługi wypożyczania rowerków wodnych w środku zimy, ani zakładu sprzedaży choinek w lato.

Odpowiedź na pytanie kiedy otwierać biznes można więc streścić do odpowiedzi, która brzmi - najlepiej rozeznać rynek i zrobić to przed szczytem zapotrzebowania na nasze usługi czy produkty. Jeśli jednak takie zapotrzebowanie jest ciągłe, to nie ma co czekać, jeśli jesteśmy na otwarcie działalności właściwie przygotowani.

Obserwuj nas w
autor
Przemysław Terlecki

Wydawca Biznesinfo. Dziennikarz z wykształcenia i z zamiłowania. Baczny obserwator polityki, nocnego nieba, a także rozwoju rynku piw kraftowych. Z mediami związany od lat, zwykle zaangażowany w komentowanie świata polityki.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat