Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Klamka zapadła. Odzieżowy gigant zamyka sklep. Polacy uwielbiali robić tu zakupy
Ewa Matysiak
Ewa Matysiak 20.01.2025 17:53

Klamka zapadła. Odzieżowy gigant zamyka sklep. Polacy uwielbiali robić tu zakupy

Sklep
fot. YURI KADOBNOV/AFP/East News

Popularna i ceniona wśród Polek i Polaków marka odzieżowa wchodząca w skład grupy spółek Fast Retailing ogłasza plany transformacji. Sieć konsekwentnie realizuje nową strategię rozwoju, jednak podjęto również trudne decyzje. Czas próby właśnie się skończył, a flagowy sklep w centrum Warszawy został częściowo zamknięty. Klienci muszą się liczyć z tymczasowymi utrudnieniami.

Pustka w centrum Warszawy? Na scenę wchodzi odzieżowy gigant

Coraz częściej docierają do nas wiadomości o zamykaniu kolejnych sklepów i supermarketów. Tym razem działalność kończy jeden z lokali mieszczących się w centrum handlowym Wars Sawa Junior. Po latach obecności w sercu Warszawy należąca do Inditexu hiszpańska marka odzieżowa Zara zniknie z prestiżowej lokalizacji - nie pozostawi to jednak pustki przy ul. Marszałkowskiej 104-122.

Jej miejsce zajmie dynamicznie rozwijająca się japońska marka, która otworzyła sklep na próbę, w tzw. formule pop-up. Jest to rodzaj sklepu, który zazwyczaj funkcjonuje tylko przez krótki czas. W tym przypadku jednak działa on już od 2022 roku i do połowy stycznia 2025 roku wciąż pozostawał czynny. Czas eksperymentu dobiegł jednak końca, a firma właśnie ogłosiła plany przekształcenia swojego obiektu, które znacząco wpłyną na bieżące funkcjonowanie sklepu. 

Pepco pokazało sportowe hity. Jedną kategorię wyprzedają za 4 zł Zakaz wyrzucania ubrań do śmieci. Zmiany już od 1 stycznia 2025 r.

Kultowa japońska marka odzieżowa zapowiada ekspansję w Polsce

Mające japońskie korzenie ubrania oraz akcesoria coraz częściej trafiają do koszyków polskich klientów. Sklep cieszył się dużą popularnością wśród warszawiaków, a także przyciągał osoby z innych części kraju, które specjalnie przyjeżdżały do stolicy, by go odwiedzić. Mowa o Uniqlo, marce z bogatą tradycją, będącą częścią Fast Retailing – trzeciego co do dochodowości koncernu odzieżowego na świecie. Pozostałe z nich to GU, Theory, PLST (Plus T), Comptoir des Cotonniers, Princesse tam.tam, J Brand i Helmut Lang. 

Japoński gigant odzieżowy posiada ponad 2 tysiące sklepów na całym świecie, w tym w Azji, Europie i Ameryce Północnej. Rocznie osiąga około 19 miliardów dolarów przychodu ze sprzedaży. Choć przybysz z Japonii obecny jest w Polsce dopiero od 2021 roku, zyskał już spore grono fanów. Głównie za sprawą swojej filozofii LifeWear, która mocno czerpie z japońskich wartości. Głównym założeniem jest stawianie na prostotę, jakość i funkcjonalność oraz innowacyjne podejście do projektowania odzieży, co szczególnie przypadło do gustu polskiej klienteli. 

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie wśród polskich konsumentów marka podjęła szereg działań mających na celu udoskonalenie doświadczeń zakupowych swoich klientów. Taku Morikawa, CEO UNIQLO Europe wyjaśnia, że po udanym eksperymencie w postaci sklepu pop-up firma zdecydowała się pozostać w Polsce na dłużej. Salon sprzedaży będzie się mieścił w Wars Sawa Junior w centrum Warszawy.

Renowacja, która ma rozpocząć się 20 stycznia, zacznie się od zamknięcia pierwszego piętra. Mimo mniejszej powierzchni parter wciąż będzie oferować popularne klasyki dla kobiet i mężczyzn. W połowie roku sklep zostanie całkowicie zamknięty, natomiast całkowicie odnowiona przestrzeń UNIQLO Wars Sawa Junior zadebiutuje w nowej odsłonie jesienią tego roku.

UNIQLO nie rezygnuje jednak z Polski. Wiadomo, co dalej

Obecny sklep przy ul. Marszałkowskiej marki Uniqlo czeka przeobrażenie. Nowy sklep zwiększy powierzchnię z 800 do 1 779 m² i zajmie dwa piętra w kompleksie Wars Sawa Junior, prezentując produkty, które łączą nowoczesność z praktycznością.

W asortymencie UNIQLO znajdziemy ubrania charakteryzujące się minimalistycznym stylem — bez nadruków, w prostym kroju, za to dostępne w kilkudziesięciu kolorach. Marka oferuje odzież damską, męską i dziecięcą, m.in. basicowe modele spodni, kurtek, sukienek oraz ubrań termicznych. 

Wszystko wskazuje na to, że Uniqlo nie zamierza zwalniać tempa i coraz śmielej rozpycha się na polskim rynku. Warto przypomnieć, że jesienią 2024 roku japońska marka przywitała nowych oraz stałych klientów w centrum handlowym Westfield Arkadia, gdzie zlokalizowany jest pierwszy stały sklep w Warszawie.