Klienci spędzają w Żabce coraz więcej czasu. Sieć wyznaje: powód może zaskakiwać
Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska, wymienił kilka nieoczywistych konsekwencji rozwoju sieci najpopularniejszego formatu typu convenience w Polsce. Jedną z nich jest wydłużenie czasu, który przeciętny klient spędza w placówce sieci.
Kasjerzy w Żabce mają za dużo na głowie?
Żabka to sieć, która oferuje swoim klientom całe mnóstwo różnego rodzaju usług - od kawy i hot-dogów po odbieranie przesyłek czy drukowanie dokumentów. W związku z tym serwis Wiadomości Handlowe zapytał Adama Manikowskiego, czy to nie jest już za dużo dla “jednego” kasjera. Prezes zarządu podkreślił, że doskonale zdają sobie sprawę z tego, że obsługa sklepu ma wiele zadań do zrealizowania, dlatego wspiera ich technologia.
I tak np. ubezpieczenie komunikacyjne klient wykupuje za pośrednictwem serwisu internetowego dostarczonego przez naszego partnera “CUK”. Również przez stronę www przyjmujemy zgłoszenia naprawy telefonu czy obuwia - przekazał Manikowski w rozmowie z serwisem.
Zwrócił przy tym uwagę na ciekawą tendencję wśród konsumentów sieci. I jej nieoczywiste źródło.
Zobacz też: Żabka odpiera zarzuty franczyzobiorców. Otrzymaliśmy stanowisko sieci
Ceny masła to przy tym drobnostka. Jest nowy lider drożyzny Podwójny cios dla lokatorów: dwie podwyżki czynszu w rok. Zapłacisz nawet za domofonKlienci spędzają coraz więcej czasu na zakupach w Żabce
Zwrócił uwagę na średni czas wizyty klientów w Żabce. Z przywołanych danych wynika, że jeszcze w 2020 roku było to mniej niż 100 sekund. Na przestrzeni lat sieć zaczęła jednak wprowadzać kolejne usługi i teraz oferta Żabki zauważalnie bogatsza, a to przekłada się na statystycznie dłuższy czas w placówkach. Adam Manikowski zauważa, że co prawda w niektórych punktach średni czas wizyty wynosi zaledwie około 60 sekund, ale dla całej sieci sięga już blisko 130 sekund.
Takie nowości planuje Żabka
Adam Manikowski podczas rozmowy na łamach portalu Wiadomości Handlowe wyjawił, jakie nowości w najbliższym czasie pojawią się w Żabkach. We wszystkich sklepach będziemy mogli znaleźć piece hybrydowe, dzięki którym można serwować ciepłe produkty na dużą skalę i w szybkim tempie. Takie rozwiązanie pojawiło się już w większości punktów, a w przyszłym roku będzie dostępne w każdej Żabce. Manikowski wspomina również o wprowadzeniu kolejnej subskrybcji.
Na bazie doświadczeń z kawonamentem bacznie przyglądamy się teraz daniom gotowym. Wprowadzenie na nie abonamentu wymaga wielu analiz, kalibracji - podkreśla Manikowski.