Klienci tego banku dostaną zupełnie nowe karty płatnicze. Sprawdź ważność swojej, to już trend

Klienci jednego z popularnych banków powinni szykować się na małą rewolucję. Planowane są zmiany, w ramach których zmieni się wygląd kart płatniczych. Nie jest to jedyny bank, który zdecydował się na taki ruch.
Znany bank szykuje zmiany
Jeden ze znanych banków - ING - wprowadzi zmiany, które odczują klienci detaliczni, czyli indywidualni. W planach jest zmiana wyglądu kart oraz wprowadzenie rozwiązania, które znają m.in. użytkownicy telefonów marki Apple.
Pierwsze odmienione karty zostaną wydane użytkownikom już niebawem. Dostaną je ci, których “plastiki” wkrótce stracą ważność. Czego mogą się spodziewać?
Karty ING zmieniają wygląd
Planowana jest całkowita transformacja wizualnego projektu kart bankomatowych. Zmianie ulegnie rozmieszczenie danych oraz sam układ karty — z poziomego na pionowy. Na awers trafią logo banku, organizacji płatniczej oraz imię i nazwisko posiadacza karty. Na rewersie znajdą się natomiast wszystkie pozostałe informacje — numer karty, kod CVV oraz data upływu terminu ważności karty. A to nie koniec.
W nowych kartach zastosowane zostanie rozwiązanie, które znane jest m.in. użytkownikom telefonów Apple. Mowa o tzw. blind notch, czyli małym wcięciu, które w przypadku karty ma ułatwić jej użytkowanie osobom, które mają problem z widzeniem.
Nowy trend wśród banków
ING nie jest wyjątkiem. Na podobne rozwiązania zdecydowały się także inne banki, z których usług chętnie korzystają Polacy. Wśród nich jest Santander.
Dzięki wcięciu blind notch zlokalizowanemu z lewej strony krótszej krawędzi karty osoba niewidoma znacznie łatwiej wybierze ją z portfela i umieści prawidłową stroną w bankomacie. Ponadto zastosowanie kontrastowych kolorów – innego dla każdego rodzaju karty – jest niezwykle pomocne dla osób słabowidzących. To zaskakujące, że tak niewielka i pomysłowa modyfikacja wyglądu karty może tak bardzo ułatwić korzystanie z niej osobom z niepełnosprawnością wzroku - tłumaczy Mikołaj Rotnicki z Utilitia.

Bank ten zdecydował się na wyjście naprzeciw potrzebom osób z niepełnosprawnościami, tworząc dogodne warunki do korzystania z większości bankomatów.
“Klienci z indywidualnymi potrzebami mogą korzystać także z bankomatów z udogodnieniami – 90% z ponad 1500 bankomatów banku posiada co najmniej jedno udogodnienie w postaci m.in.: udźwiękowienia, możliwości przełączenia w tryb wysokiego kontrastu, wygaszenia ekranu czy oznaczenia w alfabecie Braille’a” - czytamy na stronie Santandera.





































