Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Koniec z papierowymi cenówkami. Kolejna sieć sklepów stawia na nowoczesność
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 19.05.2023 13:22

Koniec z papierowymi cenówkami. Kolejna sieć sklepów stawia na nowoczesność

Ludzie na zakupach
Marek BAZAK/East News

Serwis rp.pl informuje, że kolejna duża sieć sklepów wprowadza zmiany, które będą odczuwalne dla klientów. Chodzi o elektroniczne etykiety cenowe.

Auchan otwiera się na nowe

Serwis podaje, że kilka miesięcy temu w trzech sklepach Auchan testowano etykiety elektroniczne, a teraz sieć przechodzi do pełnego wdrożenia tego systemu w kolejnych 29 punktach. Jednym z nich jest flagowy hipermarket Auchan w Piasecznie. Łącznie do końca lipca 2023 r. nowy system będzie funkcjonował w 32 placówkach.

Elektroniczne etykiety

Serwis informuje, że zastosowany w sklepach system pozwala na zmianę do 10 tys. cen w ciągu godziny. Zmiany wprowadzane są automatycznie, bo każda etykieta połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami Auchan.

Wiele korzyści

Przejście na elektroniczne etykiety przyniesie korzyści zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących. Ci pierwsi zaoszczędzą wiele czasu i kosztów związanych z wymianą papierowych etykiet, czy sprawdzaniem ich aktualności. 

Klienci natomiast będą mieli dostęp do aktualnych cen i promocji. Serwis podaje, że nowoczesne “cenówki” będą odpowiednio podświetlone, a także wyposażone w technologię NFC. Pozwoli to klientom na dokładne sprawdzenie szczegółowych informacji o wybranym produkcie.

Nie tylko Auchan podejmuje takie kroki

W kwietniu informowaliśmy o tym, że Lidl również wprowadza nowoczesnecenówki”. Do końca maja br. system elektronicznych etykiet ma pojawić się w niemal 300 sklepach Lidl, a do końca sierpnia br. planowane jest jego wprowadzenie we wszystkich sklepach sieci.

Tagi: Zakupy Auchan