Lidl przedstawił swoje stanowisko w zakresie gospodarki wodnej
Z tego artykułu dowiesz się:
Jakie jest oficjalne stanowiskp Lidla w zakresie gospodarki wodnej
Ile wody marnuje się przy produkcji dóbr
W jaki sposób Lidl chce ograniczyć zużycie wody
Lidl zwraca uwagę na zużycie wody
Lidl wydał oficjalne stanowisko w zakresie gospodarki wodnej. “Sieć Lidl Polska kwestię deficytu wody traktuje priorytetowo” - zaznacza niemiecka sieć na samym wstępie.
Firma zwraca uwagę jak wielki wpływ na zużycie wody, do której dostęp został nazwany przez NFZ prawem człowieka, ma rosnąca produkcja żywności, tekstyliów i innych dóbr konsumpcyjnych. Do tego dochodzą zmiany klimatu, które również przyczyniają się do zużycia i obniżenia jakości wody.
Lidl zwraca uwagę, że w związku z działalnością człowieka, coraz więcej osób musi mierzyć się z niedoborem wody, dlatego tak niezbędne jest podejmowanie kroków, które zapobiegną marnotrawstwu.
"Sektor handlu ma obowiązek dbać o zasoby wody"
“W sektorze detalicznego handlu żywnością, przy średnim obrocie wynoszącym 47 litrów na jedno euro, zużywa się znacznie więcej wody niż w innych sektorach. Ryzyko związane z wodą odgrywa zatem ważną rolę. Brak dostępności tego zasobu stanowi zagrożenie, szczególnie dla łańcucha dostaw w strefach przybrzeżnych. Dotyczy to zwłaszcza produkcji pierwotnej, odpowiedzialnej za ponad 70 % całkowitego zużycia wody. W rolnictwie stosuje się również pestycydy i nawozy, które mają negatywny wpływ na jakość wody” - czytamy w stanowisku opublikowanym przez Lidl.
“W tym kontekście sektor handlu detalicznego żywnością ma obowiązek – zwłaszcza poprzez zakup własnych towarów – ostrożnie obchodzić się z zasobami wody. W tej kwestii znaczenie ma zarówno zużycie, jak i możliwe zanieczyszczenia. Z tego powodu odpowiedzialne korzystanie z zasobów słodkiej wody jest głównym polem działania w strategii zrównoważonego rozwoju Lidla w zakresie zakupów” - dodaje niemiecka spółka.
Lidl opracowuje strategię wodną
W związku z przedstawionymi problemami Lidl opracowuje własną strategię wodną, która ma na celu maksymalne ograniczenie zagrożeń związanych z marnotrawstwem wody w łańcuchach dostaw sieci.
Sieć dyskontów ma zamiar wykorzystać możliwość aktywnego wprowadzania zmian w swoich sklepach. Lidl chce to przeprowadzić na przykład poprzez zwiększenie udziału certyfikowanych produktów w ofercie.
Certyfikowane produkty znajdziemy we wszystkich kategoriach produktów: sprzedawanych kwiatach i roślinach, tekstyliach, surowcach, czy near-food.