BiznesINFO.pl Handel Zagraniczny gigant szykuje się na wejście do Polski. Lidl i Biedronka z nową konkurencją
Biznesinfo.pl

Zagraniczny gigant szykuje się na wejście do Polski. Lidl i Biedronka z nową konkurencją

2 maja 2020

Lidl z nową konkurencją. Mere wkracza na polski rynek

Jak słusznie zauważa portal “Wiadomości Handlowe”, wejście Mere do Polski przypomina “najlepszy brazylijski serial”. W mediach co jakiś czas pojawiają się informacje o wejściu Rosjan na polski rynek, jak i ich wycofaniu z operacji. Z ostatnich informacji wynika, że Lidl i Biedronka jednak muszą się szykować do kolejnej batalii o klientów.

Sieć Lidl czeka ciężka walka. Mere planuje ekspansję

Serwis informuje, że rosyjska sieć hard dyskontów Mere ma otworzyć swoje sklepy w Polsce na początku tego roku. Informację jako pierwszy przekazał Sebastian Rennack, analityk rynku detalicznego w Niemczech, Polsce I Europie Centralnej w tekście opublikowanym w “Lebensmittel Zeitung”.

Jak podaje serwis “Wiadomości Handlowe”, Mere właśnie otworzył swój trzeci sklep w Niemczech, natomiast niedługo planowane są otwarcia w Polsce i na Litwie. Na Białorusi rosyjska sieć hard dyskontów ma już ponad 30 placówek. Tymczasem w Rosji działa ponad 500 sklepów Mere w różnych częściach kraju. Na razie Lidl jednak wydaje się bezpieczny. Zanim Mere na dobre się rozkręci, minie sporo czasu.

Lidl i Biedronka jeszcze na topie. Pytanie, jak długo

Analitycy zwracają uwagę, że firma Torgservis, właściciel sieci Mere, jest już w pierwszej dziesiątce sprzedawców detalicznych żywności w Rosji. Specjaliści cytowani przez “Wiadomości Handlowe” zaznaczają, że ze względu na kryzys wywołany epidemią koronawirusa i zbliżającą się recesję sieć Mere ma przed sobą “świetlaną przyszłość”. W 2019 roku firma Torgservis pod markami Svetofor i Mere miała ponad 800 placówek dyskontowych, w Rosji, Kazachstanie, Białorusi oraz Chinach. Jeśli najnowsze informacje się potwierdzą, to Mere pojawi się w Polsce i na Litwie, a sieci Lidl przybędzie potężny rywal. Tym bardziej, że Polacy uwielbiają dyskonty i to właśnie w nich najchętniej robią zakupy. Rynek dyskontów jest bardzo wyrównany, a pojawienie się nowego gracza zapowiada nowe rozdanie.

Obserwuj nas w
autor
Stanisław Węgrowski

Wydawca Biznesinfo. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. W dziennikarstwie inspirują go sprawy społeczne, polityka, kultura oraz sport. DJ, jeden z założycieli kolektywu SONDA, działającego na warszawskiej scenie klubowej. Miłośnik zwierząt.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat