Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Lidl idzie na całość i szykuje się na wojnę cenową z Biedronką. Skorzystamy na wielu produktach
Kamila Jeziorska
Kamila Jeziorska 07.09.2020 02:00

Lidl idzie na całość i szykuje się na wojnę cenową z Biedronką. Skorzystamy na wielu produktach

fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. Warszawa. 10.02.2019. n/z Logo sklepu LIDL.
https://eastnews.pl/Arkadiusz-Ziolek

Lidl podbija rynek

Lidl swoje początki miał już w 1930 r. W ciągu kilkudziesięciu lat działalności udało mu się otworzyć ok. 11 tys sklepów w 30 krajach. Na polskim rynku Lidl działa od 2002 r. W ciągu prawie dwudziestu lat sieć sklepów otworzyła w Polsce ponad 750 sklepów i wciąż prężnie się rozwija. W swojej polityce Lidl stawia na dwie zasady: "Więcej na radość z życia" oraz "W trosce o lepsze jutro". Widać to także po programie lojalnościowym Lidla, który ma już 6,5 mln użytkowników. Na przeszkodzie do bycia liderem cenowym rynku w Polsce stoi tylko Biedronka.

Lidl podbija rynki Europy Środkowo - Wschodniej. - Lidl zostanie pierwszą siecią sklepów spożywczych na trzech rynkach Europy Środkowo-Wschodniej najpóźniej do 2022 r. - podaje Sebastian Rennack w Lebensmittel Zeitung. Niewątpliwie Lidl rozwija się w bardzo szybkim tempie na wielu rynkach, ale co tak naprawdę stoi za jego sukcesem w poszczególnych krajach? Jak się okazuje, mają na to wpływ różne czynniki w zależności od kraju, w którym działa Lidl.

Lidl idzie na wojnę z Biedronką

Lidl pozostaje liderem rynku w Czechach od 2018 r., gdzie wyprzedził Kaufland. Podobna sytuacja będzie miała w Rumunii. Tam Lidl obecnie pozostaje na drugim miejscu zaraz za Kauflandem, ale ta sytuacja ma ulec zmianie do końca 2021 r. Lidl do końca 2021 r. stanie się także liderem rynku na Węgrzech, ale tylko pod warunkiem, że mające kłopoty w Europie Tesco, nie będzie chciało ponownie rozwijać swoich skrzydeł.

Lidl będzie próbował wzmocnić swoją pozycję także na rynku polskim. Obecnie sieć sklepów prowadzi wojnę cenową z Biedronką, ale w planach ma także wzmocnienie programu lojalnościowego Lidl Plus. Zdaniem Sebastiana Rennack'a kluczem do sukcesu Lidla jest bardzo szybkie otwieranie sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej, a także dobrze prowadzone kampanie marketingowe. Ekspert nazywa Lidla "kameleonem detalicznym". Co więcej, Lidl stawia na promocje, a obywatele Czech i Rumunii bardzo je lubią. Nie jest tajemnicą, że Polacy także lubią promocje. Czy to oznacza, że Lidl ma szansę prześcignąć Biedronkę?

<