BiznesINFO.pl
Tajemnicze billboardy w Warszawie

Piotr Molecki/East News

Bannery atakujące Lidla zawisły pod Warszawą. Jest komentarz niemieckiego dyskontu

15 Marca 2021

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Udostępnij:

Lidl stał się bohaterem tajemniczych bannerów wywieszonych w Warszawie. Na razie nie jest wiadome kto jest sprawcą całego zamieszania. Sieć sklepów Lidl również odniosła się do całej sytuacji.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co było napisane na bannerach

  • Gdzie dokładnie powieszono bannery

  • Jak Lidl odniósł się do całej sprawy

Lidl bohaterem bannerów

Hasło #zostanwdomu to popularny hasztag używany na początku pandemii koronawirusa. Celebryci, ale także medycy wykorzystywali go do promowania izolacji domowej oraz dbania o zdrowie wtedy, gdy wirus był jeszcze większą niewiadomą niż obecnie. Hasztagu #zostanwdomu używały również agendy rządowe.

Okazuje się, że górnolotne hasło zostało użyte w kontekście Lidla. O bannerach z napisem "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia. #zostanwdomu" pierwszy poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl. Niecodzienny widok mogli ujrzeć mieszkańcy Piaseczna i okolic w poniedziałkowy poranek.

Portal ustalił, że za bannery nie odpowiada sieć Lidl, który sam jest zdziwiony zaistniałą sytuacją. Część pracowników Lidla zauważyła bannery w drodze do pracy.

Początkowo nie udało się ustalić tego, kto jest autorem niechlubnych bannerów względem Lidla. Niemiecki market wciąż zastanawia się w jaki sposób zareagować na billboardy, ale znalezienia rozwiązania nie ułatwia fakt niewiedzy komu Lidl zaszedł za skórę.

Lidl mówi o nieuczciwej konkurencji

"Bezpieczeństwo klientów oraz pracowników jest naszym najwyższym priorytetem i stale w naszej komunikacji społecznej propagujemy zachowanie najdalej idących standardów sanitarnych. [...] Przyjęte przez nas standardy sanitarne są znacznie dalej idące, aniżeli wymogi wynikające z aktualnie obowiązujących przepisów prawa" - tłumaczy sieć sklepów w komunikacie przesłanym portalowi wiadomoscihandlowe.pl.

Lidl uważa, że działania zaprezentowane z rana to przejaw nieuczciwej konkurencji oraz nietrafionych działań komunikacyjnych. Aktualnie sieć zastanawia się nad tym, jakie kroki w tej sprawie podjąć.

Sklep podkreśla, że "procedury Lidl Polska oraz działania anty-COVID19 są zgodne z wiedzą medyczną, rekomendacjami i wytycznymi WHO, GIS oraz Ministerstwa Zdrowia", a obiekty "spełniają najwyższe standardy w zakresie higieny i bezpieczeństwa".

Na ten moment sieć sklepów nie zdradza tego, czy po kilkunastu godzinach od zdarzenia udało się jej ustalić sprawcę. Nie mówi również o ewentualnych krokach prawnych.

Podobne artykuły

Wikimedia, Mateusz Giełczyński, CC BY-SA 4.0

Handel

Biedronka wprowadza ogromną zmianę w sklepach. Zmieni opakowania swoich produktów

Czytaj więcej >
PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS 28.03.2021. Warszawa N/Z Przedswiateczne zakupy w hipermarkecie Carrefour

Handel

Tesco likwiduje swój program lojalnościowy. Masz czas tylko do końca czerwca

Czytaj więcej >
Biznes Info

Handel

AliExpress w tarapatach. Założyciel musi zapłacić miliardową karę

Czytaj więcej >
Unsplash/Markus Spiske

Handel

Tesco likwiduje hitowy program. Klienci mają czas tylko do 30 czerwca

Czytaj więcej >
Biedronka przygotowała fantastyczną promocję dla swoich klientów

Handel

Biedronka rozda vouchery o wartości 99 zł w ramach akcji ”Kupuj Świeże Polskie Produkty”

Czytaj więcej >
Maski FFP2 od dziś w Lidlu

Handel

Maski FFP2 od czwartku w Lidlu. Cena jest bardzo atrakcyjna

Czytaj więcej >