Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Lidl rozpoczyna sprzedaż testów na przeciwciała Covid-19. Na półki trafią już w piątek
Radosław Święcki
Radosław Święcki 25.03.2021 01:00

Lidl rozpoczyna sprzedaż testów na przeciwciała Covid-19. Na półki trafią już w piątek

Lidl wprowadza do sprzedaży testy na obecność koronawirusa
BiznesInfo

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Od jutra w Lidlu pojawią się testy na obecność przeciwciał Covid-19

  • Ile będą kosztowały

  • Jaką opinię ws. testów oferowanych przez dyskonty ma resort zdrowia

Lidl wprowadza do oferty testy na obecność koronawirusa

-  Lidl Polska wsłuchując się w potrzeby swoich klientów, rozszerza ofertę o testy na przeciwciała SARS-CoV-2, które pozwolą sprawdzić, czy osoba wykonująca test przebyła już infekcję – informuje sieć w komunikacie przesłanym redakcji Biznes Info.

Jak podkreśla w dalszej części komunikatu Lidl certyfikowane testy Primacovid będzie można wykonać samodzielnie. Już po 10 minutach okaże się, czy osoba wykonująca test przebyła już infekcję. Producentem testów jest szwajcarska firma Prima Lab.

Testy będzie można kupić w – zależności od lokalizacji sklepu – już od jutra, bądź od soboty. Cena za opakowanie to 39,99 zł. Lidl Polska zwraca uwagę, że testy posiadają medyczny certyfikat, który potwierdza wysoką jakość ich wykonania.

Sieć podkreśla, że testy serologiczne – takie jak Primacovid – wykrywają we krwi obecność przeciwciał wytworzonych przez organizm w odpowiedzi na infekcje, w tym SARS-CoV-2. Co istotne, testy te wykrywają odpowiedź immunologiczną organizmu po kontakcie z wirusem, ale nie obecność samego wirusa. Lidl Polska przywołuje badania z których wynika, że u osób zakażonych SARS-CoV-2, przeciwciała IgM lub IgG pojawiają się w ciągu 19 dni od pojawienia się objawów (w 60 proc. przypadków w ciągu pierwszego tygodnia, a u 90 proc. w drugim tygodniu).

- Chcemy oferować artykuły, których nasi klienci potrzebują. W odpowiedzi na liczne prośby klientów podjęliśmy decyzję, aby do naszej oferty dołączyć nowy asortyment – certyfikowane testy na przeciwciała COVID-19. Jednocześnie w dalszym ciągu zachęcamy klientów do stosowania zasad bezpieczeństwa i wykazywania się społecznie odpowiedzialną postawą – komentuje cytowana w komunikacie Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska. 

Lidl Polska podaje również, iż w związku z aktualną sytuacją epidemiczną na stałe obniża – z 3,90 zł do 2,99 zł (10 szt./1 opak) od 26 marca ceny maseczek jednorazowych.

Pojawienie się testów na obecność koronawirusa w Lidlu nie jest zaskoczeniem, gdyż sieć zapowiadała ten ruch już w zeszłym tygodniu.

Przypomnijmy, że testy Primacovid jako pierwsza do sprzedaży wprowadziła w połowie marca Biedronka. Po ogromnym zainteresowaniu klientów pod koniec zeszłego tygodnia w placówkach sieci pojawiła się nowa partia testów. Cena za opakowanie to 49,99 zł.

Ministerstwo Zdrowia apeluje o ostrożność

O ostrożność w korzystaniu z testów oferowanych przez dyskonty apelował Wojciech Andrusiewicz, rzecznik Ministerstwa Zdrowia w komentarzu przesłanym redakcji Biznes Info.

- Zalecam daleko posunięta ostrożność przy korzystaniu ze wskazanych testów. Pamiętajmy, że testy na przeciwciała dają obraz czy przechorowaliśmy COVID-19, a nie czy chorujemy w danym momencie. Proszę polegać na testach PCR i badać się w punktach, do których skieruje nas lekarz – komentuje dla Biznes Info rzecznik resortu zdrowia.

- Sieci handlowe też powinny się zastanowić nad konsekwencjami swoich decyzji, które mogą doprowadzić do tego, że ludzie chorzy będą gremialnie udawać się do dyskontu po testy – dodał Andrusiewicz.

Tagi: Lidl