Będą rekompensaty dla klientów mBanku, możesz sporo zyskać
mBank zwróci pieniądze klientom
mBank w wyniku decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów został zobowiązany do zwrotu części opłat i pobranych prowizji oraz przygotowania oferty na warunkach preferencyjnych.
"Praktyki te (zakwestionowane przez urząd - red.) polegały na informowaniu konsumentów, którzy są stroną umowy o usługę płatniczą oraz posiadają dostęp do systemu bankowości elektronicznej, o proponowanych zmianach warunków tej umowy wyłącznie za pośrednictwem komunikatów we wskazanym systemie oraz niezamieszczaniu w komunikatach zawierających informacje o zmianach istotnych informacji o okolicznościach faktycznych i podstawach prawnych zmian" - czytamy w komunikacie banku dotyczącym decyzji prezesa UOKiK z marca 2019 roku
Urząd twierdzi, że powinno się to odbywać na "trwałym nośniku", czyli poprzez list tradycyjny lub elektroniczny czy zapisanie na pendrive lub płycie CD.
W efekcie mBank klientom, którym "w okresie między styczniem 2014 r. a lutym 2018 roku podniesiono opłaty lub prowizje, ale nie logowali się oni na swój rachunek", zwróci różnicę między opłatami po i przed podwyżką.
Zwrot nastąpi automatycznie w przypadku tych, którzy wciąż korzystają z usług mBanku. BYli klienci banku muszą złożyć wniosek w dowolnym oddziale mBanku.
Rekompensaty od mBanku
Bank został zobowiązany również do zaoferowania rekompensat publicznych. Będa mogli skorzystać z nim wszyscy klienci mBanku oraz ci, którzy korzystali z usług nieistniejącej już marki Orange Finanse. Rekompensaty obejmą:
możliwość założenia na trzy miesiące lokaty na nowe środki z oprocentowaniem podwyższonym o 0,2 pkt. proc.
założenie lokaty w kwocie maks. 30 tys. zł z oprocentowaniem nominalnym wynoszącym 1,5 proc. w skali roku,
zwolnienie przez okres 12 miesięcy z opłaty w wysokości 2 zł miesięcznie za korzystanie z karty Visa Foto,
zwolnienie z wynoszącej 30 zł opłaty za wydanie karty walutowej
możliwość rozłożenia na raty 0 proc. na rok zadłużenia na karcie kredytowej.