mBank wydał nagły komunikat do klientów. Nadchodzą problemy z przelewami

mBank wystosował do swoich klientów pilny komunikat, dotyczący potencjalnych problemów, jakie mogą wkrótce wystąpić podczas korzystania z usług elektronicznej bankowości. Lepiej już teraz wykonać wszelkie zaplanowane transakcje i operacje, bo można się nieprzyjemnie zaskoczyć.
mBank goni konkurentów na rynku usług bankowości elektronicznej w Polsce
Jak przekazuje portal cashless.pl, najwięcej aktywnych klientów ma obecnie PKO BP. W okresie od kwietnia do czerwca 2024 roku do jego systemów zalogowało się (co najmniej raz w miesiącu) 4,3 mln klientów. To mniej o 139 tys. niż w I kw. br. i o 121 tys. niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Drugi pod tym względem jest Pekao z blisko 3,8 mln klientów. Bank odnotował wynik wyższy o ponad 34 tys. w porównaniu z pierwszym kwartałem i o 253 tys. w skali roku.

Topkę domyka mBank, który w II kw. 2024 r. miał blisko 3,2 mln aktywnych klientów bankowości internetowej – co stanowi o 11 tys. mniej niż w poprzednim kwartale tego roku, ale o 128 tys. więcej niż przed dwoma latami. Taki ogrom użytkowników oznacza ogromną odpowiedzialność za operacje i transakcje wykonywane przez klientów codziennie, bez przerwy. Aby uniknąć potencjalnych problemów, mBank wysłał pilny komunikat z informacją o nadchodzących trudnościach w korzystaniu z bankowości elektronicznej. Jak się zabezpieczyć i na co należy się przygotować?

mBank przekazał ważny komunikat dla klientów
Nadchodzące dni nie będą najłatwiejszymi nie tylko dla klientów mBanku. Jak przekazano w komunikacie, Krajowa Izba Rozliczeniowa planuje przeprowadzenie prac rozwojowych swoich systemów. Co więcej, ze znacznymi utrudnieniami muszą liczyć się nie tylko użytkownicy usług tego banku. Problemy dotkną także osób zarejestrowanych w następujących instytucjach:
- Santander Bank Polska,
- Bank Pocztowy,
- BOŚ Bank,
- Nest Bank,
- ING Bank Śląski.
W związku z przeprowadzanymi pracami bank radzi, aby wszelkie ważne przelewy, transakcje, oraz operacje finansowe w miarę możliwości zostały zlecone wcześniej, przed przerwą techniczną. Dzięki temu klienci będą mieli szansę uniknąć niedogodności oraz niepotrzebnego stresu związanego z niedostępnością niektórych usług. Warto wiedzieć, że podczas przerwy działanie infolinii również nie będzie pełnowymiarowe.
W tym newralgicznym czasie żaden z pracowników nie będzie miał wglądu w dane klienta, a realizacje operacji będą uniemożliwione. Przekazywanie informacji i rozwiązywanie problemów będzie odbywało się w bardzo ograniczonym zakresie.
W jakich dniach i godzinach wystąpią utrudnienia, i jakie funkcje zostaną wyłączone z użytkowania? Wśród zablokowanych funkcji znajdzie się między innymi BLIK.
Zobacz też: Nowość w PIT-ach. Fiskus wchodzi w XXI wiek
W tym czasie nie wykonasz podstawowych operacji bankowych
mBank poinformował klientów, jakie usługi będą w określonych godzinach niedostępne.
– Chcemy dostarczać Ci usługi i rozwiązania najwyższej jakości, dlatego systematycznie modernizujemy nasze systemy. Będziemy to robić w ten weekend, czyli w nocy z 22 na 23 marca br. (z soboty na niedzielę) – poinformował w komunikacie prasowym mBank.
Ponadto w komunikacie konkretnie wskazano, jakie usługi i w jakich godzinach nie będą działały:
- Przelewy ekspresowe i na telefon BLIK: od godziny 00.30 do 7.00 nie zrealizujesz przelewu na telefon BLIK i przelewu ekspresowego, nie zapłacisz też BLIKIEM,
- Karty: przez całą noc zapłacisz kartą w sklepach stacjonarnych, restauracjach, skorzystasz z bankomatu. Płatność kartą w internecie nie będzie możliwa między godziną 2.30 a 7.00,
- Serwis transakcyjny i aplikacja mobilna: między godziną 2.30 a 7.00 nie zalogujesz się również na swoje konto w internecie oraz aplikacji mobilnej. W tym samym czasie nie złożysz żadnego wniosku,
- mLinia: podczas przerwy nie mamy wglądu w Twoje dane związane z bankiem, dlatego w tym czasie nie zrealizujesz żadnej operacji.
W określonych godzinach (najczęściej nocnych) nie będą działać m.in. bankowość internetowa, aplikacja mobilna, przelewy natychmiastowe (Express Elixir, Bluecash), płatności w sklepach internetowych (Przelew24), BLIK, doładowania telefonu na kartę, czy automatyczne płatności za autostrady Autopay. Właśnie z tych powodów warto wykonać zaplanowane operacje już teraz.





































