Mercedes będzie wzywał. Masowa usterka, aż 25 tysięcy samochodów musi trafić do serwisu
Mercedes rozpoczyna ogromną kampanię naprawczą. W niektórych samochodach może dojść do chwilowego spadku zasilania sieci. W innych zamontowano wadliwe wsporniki. Do serwisu musi zjechać ponad 25 tys. pojazdów.
Z tego artykułu dowiesz się:
Jakie wady w samochodach wykrył Mercedes
Jakie ryzyko stwarzają
Które modele muszą pojawić w serwisie
Mercedes wykrył wady w kilkunastu modelach. Skutki wypadku mogą być znacznie większe
Mercedes wysłał długą listę usterek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). W niektórych pojazdach może pojawić się chwilowy spadek zasilania sieci elektrycznej.
Na ryzyko tej usterki narażonych jest kilkanaście modeli. Mercedes wykrył wady w pojazdach: klasa A (BR176), klasa A (BR177), klasa C (BR205), klasa E Coupé/Cabrio (BR207), klasa E (BR213), klasa G (BR463), klasa M/GLE/GL/GLS (BR166), klasa S Coupé/Cabrio (BR217), CLS (BR218), klasa S (BR222), SL (BR231), klasa E Coupé/Cabrio (BR238), klasa B (BR242), klasa B (BR246), klasa B/GLA/GLB (BR247), AMG GT (BR 190), AMG GT 4-drzwiowe Coupé (BR290), CLA (BR 117), CLA (BR118), CLS (BR257), GLA (BR156), GLE/GLS (BR167), SLK/SLC (BR172), GLC (BR253), GLE Coupé (BR292) i EQC (BR293).
Ze zgłoszenia, które Mercedes przesłał do UOKiK wynika, że chwilowy spadek zasilania może przełożyć się na wysłanie błędnej lokalizacji auta przez system elektroniczny w trakcie wypadku. W rezultacie przyjazd pojazdów ratunkowych może być opóźniony, co stwarza ryzyko dużo bardziej poważnych skutków wypadku.
Mimo ogromnego ryzyka Mercedes przekonuje, że wada nie jest rozległa. Funkcje automatycznego lub ręcznego wzywania pomocy działają bez zakłóceń.
Portal bankier.pl podaje, że wada dotyczy 24 970 pojazdów na polskim rynku. Właściciele otrzymają listowne wezwania w sprawie wizyty w autoryzowanych stacjach obsługi. Mercedes zapewnia, że specjaliści zaktualizują moduł sterujący, aby zlikwidować usterkę.
Mercedes z wadliwymi wspornikami
W ostatnim czasie Mercedes zaobserwował również błędy w wyposażeniu. Okazuje się, że w niektórych pojazdach zamontowano wspornik zacisku hamulca osi, który został wyprodukowany niezgodnie ze specyfikacją.
Mercedes tłumaczy, że wadliwy wspornik po jednej stronie osi może spowodować uszkodzenie części składowej i odpowiedniego obwodu hamulcowego. Ryzyko występuje w momencie obciążenia eksploatacyjnego w trakcie hamowania. W rezultacie droga hamowania może ulec wydłużeniu. W radykalnej sytuacji jednostronna usterka może mieć wpływ na oba obwody hamulcowe.
Z uwagi na tę usterkę Mercedes wzywa do serwisu 28 pojazdów. Na listowne zawiadomienie powinni oczekiwać właściciele modeli vito, eqv, klasa v i typ 447, które zostały wyprodukowane w Hiszpanii.
Wadliwe wsporniki mają wpływ również na relingi dachowe. Mercedes ocenił, że istnieje ryzyko ich odczepienia w trakcie jazdy. Poza tym złącze przyczepy może pęknąć. Na te trudności narażeni są posiadacze modeli 447 i vito wyprodukowanych w Hiszpanii. Wada dotyczy również modelu sprinter produkcji niemieckiej.
Mercedes zaobserwował tę usterkę w 199 pojazdach na polskim rynku. Właściciele otrzymają powiadomienie w sprawie wizyty w serwisie, gdzie wszelkie niezbędne naprawy zostaną przeprowadzone.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]