Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Eurocash podjął decyzję. Znika Mila, zostają Delikatesy Centrum
Radosław Święcki
Radosław Święcki 18.03.2021 01:00

Eurocash podjął decyzję. Znika Mila, zostają Delikatesy Centrum

Już nie zrobisz zakupów w sklepach pod szyldem Mila
Flickr/Marco Verch

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Po 6 latach znikną sklepy pod szyldem Mila, zastąpią je Delikatesy Centrum

  • Skąd takie zmiany

  • Ile obecnie sklepów posiadają Delikatesy Centrum i ile ma powstać w ciągu najbliższych lat

Mila zastąpiona przez Delikatesy Centrum

Mila po sześciu latach znika z rynku. Przypomnijmy, że sieć rozpoczęła działalność na przełomie 2014 i 2015 roku, kiedy to Artur Kasner prezes grupy Market-Deta, partnera spółki Polomarkter poinformował o odłączeniu się od spółki i utworzeniu własnej sieci sklepów właśnie pod nazwą Mila.

Supermarkety Mila oferowały m.in. mięsa, wędliny, owoce, warzywa, ale też ciasta. Sklepy sieci były obecne w takich województwach jak m.in. mazowieckie, kujawsko-pomorskie, łódzkie, lubuskie, śląskie czy wielkopolskie. Hasłem placówek było „Zakupy, aż miło”.

Zniknięcie sklepów Mila nie jest zaskoczeniem, pierwotnie miało do tego dojść znacznie wcześniej. Jak przypomina portal wiadomoscihandlowe.pl Eurocash, który przejął blisko 200 supermarketów Mili trzy lata temu, zapowiedział zmianę szyldu na Delikatesy Centrum już w czerwcu 2019 roku. Rebranding miał zakończyć się we wrześniu tamtego roku. Można więc mówić, że doszło w tym zakresie do ponad rocznego „poślizgu”.

Z danych przytoczonych przez portal wynika, że pod koniec ubiegłego roku sieć handlu detalicznego Grupy Eurocash obejmowała 1573 małe supermarkety (w tym 967 franczyzowych oraz 606 własnych), spośród których 1545 działa pod marką Delikatesy Centrum. Co z pozostałymi? Jak podają wiadomoscihandlowe.pl zdecydowana większość z nich funkcjonuje pod szyldem Lewiatan.

– W minionym roku sfinalizowaliśmy integrację przejętych we wcześniejszych latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum. Dziś jest to jedna struktura organizacyjna, funkcjonująca pod wspólną marką, w związku z czym możemy teraz skupić się na rozwoju oferty dla konsumentów, transformacji cyfrowej, a także dalszej ekspansji, wspólnie z naszymi klientami, właścicielami niezależnych sklepów detalicznych – mówi w rozmowie z portalem Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Ekspansja sieci Delikatesy Centrum ma być jednym z priorytetów Eurocashu. Portal przywołuje słowa Luisa Amarala, prezesa zarządu Eurocash, który stwierdził, że sieć sklepów Delikatesy Centrum „będzie największa w kraju” w formacie supermarketowym.

2400 placówek w 2025 roku?

Pierwotne plany zakładały, że do końca 2023 roku Delikatesy Centrum będą liczyły 2400 placówek. Zgodnie z obecną strategią Eurocash termin ten został wydłużony o dwa lata.

Jako potencjalne źródła wzrostu sieci wskazuje się m.in. przejęcie regionalnych sieci supermarketów, otwarcie sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców, ale też otwarcie własnych sklepów detalicznych we współpracy z partnerami inwestującymi w nieruchomości.

Z danych przedstawionych przez grupę Eurosash za 2020 rok wynika, że przychody grupy w ubiegłym roku przekroczyły 25,4 mld zł i były o 2,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Grupa zanotowała wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach działalności. Zysk netto Grupy Eurocash przekroczył w zeszłym roku 68 mln zł wobec 79 mln zł w 2019 roku.

Tagi: delikatesy