BiznesINFO.pl Finanse Miliony osób czekają weekendowe utrudnienia. Banki przepraszają klientów
ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS

Miliony osób czekają weekendowe utrudnienia. Banki przepraszają klientów

2 grudnia 2023
Autor tekstu: Maria Gil-Sobczyk

Z reguły w okolicach weekendów banki przeprowadzają różne prace modernizacyjne. W ich wyniku mogą pojawić się problemy z płatnościami w internecie, BLIKIEM oraz aplikacjami mobilnymi. Dotyczą one klientów ING Banku Śląskiego, VeloBanku, Nest Banku, Banku Pekao SA oraz mBanku. Placówki te przepraszają klientów za wszystkie utrudnienia. Poniżej przedstawiamy zakres prac i ich konsekwencje.

ING Bank Śląski. Jakie utrudnienia czekają klientów?

W I kwartale br. ING Bank Śląski zwiększył liczbę klientów w bankowości detalicznej do 4,4 mln, a w bankowości korporacyjnej do 543,2 tys. firm. Już w niedzielę 3 grudnia od godz. 00:00 do godz. 01:30 bank przeprowadzi prace serwisowe, w wyniku których zablokowana będzie większość funkcji związanych z kartami w Moim ING i ING Business. Nie będzie można:

  • zmieniać limitów transakcyjnych, zamawiać, aktywować, ubezpieczać kart i nadawać kodów PIN,
  • przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile,
  • wykonywać operacji na rachunku karty kredytowych,
  • realizować płatności kartami w internecie z 3DSecure (są one dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS),
  • dodawać kart z poziomu portfeli Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay,
  • robić operacji na rachunku kart kredytowych,
  • skorzystać z pożyczek i procesów sprzedażowych rachunków bieżących oraz oszczędnościowych.

W tym czasie będzie można normalnie dokonywać płatności kartą w terminalach płatniczych oraz realizować transakcje w bankomatach. Osoby korzystające z modułu Makler w bankowości internetowej muszą dziś jeszcze przez kilka godzin uzbroić się w cierpliwość – moduł ten będzie niedostępny do godz. 14.00. Natomiast w nocy z 3 na 4 grudnia między 0:00 a 3:00 wpłatomaty i bankomaty sieci ING i Planet Cash będą wyłączone z użytku, a transakcje we wrzutniach mogą odbywać się w trybie off-line. Jak się do tego przygotować? “ Jeśli możesz, zrób niezbędne przelewy i zakupy poza godzinami prac serwisowych. Jeśli musisz zastrzec kartę, zadzwoń na naszą infolinię +48 32 357 00 12” – apeluje ING Bank Śląski.

Wiadomo, kto dostanie wyrównanie emerytur od ZUS. Kiedy można składać wnioski?
Od 1 grudnia ważne zmiany dla wielu emerytów i rencistów. ZUS podał nowe kwoty

Utrudnienia również w Nest Banku i VeloBanku

W nocy w niedzielę 3 grudnia od godz. 0:30 do godz. 6:00 klienci Nest Banku nie będą mogli ani skorzystać z bankowości internetowej, ani swojej aplikacji mobilnej. W tym czasie pozostanie im płacenie kartą płatniczą oraz za pośrednictwem Apple Pay, Google Pay, zegarka i opaski (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych. Nie powinny wystąpić żadne problemy z wpłacaniem i wypłacaniem gotówki z bankomatów korzystających z kart płatniczych.

Natomiast jeśli chodzi o VeloBank, to tu utrudnienia potrwają trochę dłużej. Bankowość internetowa, mobilna, BLIK oraz płatności kartą online będą niedostępne od 23:30 w sobotę 2 grudnia do 8:15 w niedzielę 3 grudnia. Wpłata i wypłata gotówki z bankomatów za pomocą kart odbędzie się bez zastrzeżeń, to samo tyczy się stacjonarnych płatności kartą płatniczą oraz zbliżeniowych przez telefon, zegarek czy opaskę.

Bank Pekao SA i mBank. Ważna informacja dla grupy klientów

W przypadku tych dwóch banków mówimy o pracach modernizacyjnych, które spowodują utrudnienia tylko dla osób korzystających z usług maklerskich. Klienci Pekao SA dziś do godz. 18:00 będą mieli problem z dostępem do serwisu Pekao24Makler, platformy eTrader Pekao oraz aplikacji PeoPay. Jeszcze przez kilka godzin nie złożą dyspozycji i zleceń. Natomiast jutro między 9:00 a 11:00 wyłączone z użytku będą serwis eMakler (mBank) oraz aplikacja mBank Giełda.

Kobieta ma zapłacić bankowi 33 tys. zł, choć nie brała pożyczki. Prokurator generalny interweniuje
Obserwuj nas w
autor
Maria Gil-Sobczyk

Redaktor Biznesinfo, copywriter i korektor językowy. W poprzednich latach dziennikarz Grupy KRN Media oraz specjalista ds. mediów społecznościowych. Ukończyła studia magisterskie z dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Szczególnie interesują ją tematy społeczne i gospodarcze, pilnie śledzi zmiany dotyczące rynku nieruchomości i finansów. Prywatnie pasjonują ją podróże, górskie wędrówki i cukiernicze rewolucje dokonywane we własnej kuchni.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat